września 19, 2017

PRZEPISY NA OBIAD JESIENIĄ NA DWA TYGODNIE




RIGATONI Z KURKAMI W ŚMIETANKOWYM SOSIE Z RUKOLĄ I PARMEZANEM




MAKARON Z PIECZONYMI POMIDORAMI I FIGAMI

leż to był dobry obiad! Mniammm! Uwielbiam takie wegetariańskie dania, ubóstwiam smak pieczonych pomidorów i fig, prawdziwych czarnych greckich oliwek z oliwek, wszystko oprószone i otulone mieszaniną ziół, dobrej jakości oliwą z oliwek i pełnoziarnistym makaronem. Cały sekret tego dania tkwi w smaku pieczonych warzyw, pomidory powinny być jak najlepszej jakości, dojrzałe i bardzo aromatyczne, najlepiej wybrać sprzedawane bezpośrednio od rolników na targach... WIĘCEJ






PLACUSZKI ZIEMNIACZANE JAK U BABCI

Jeśli tak, jak ja, nie lubisz wyrzucać żywności, to ten przepis jest dla Ciebie. Placuszki z ziemniaków, które zostały Ci z obiadu. Takie proste a takie pyszne. Takie placuszki ziemniaczane robiła mi kiedyś moja babcia, zresztą nie raz i nie dwa, podawała je z kwaśną wiejską śmietaną, której smaku nie lubiłam, i podawała z cukrem albo z jakimś mięsnym, lub grzybowym sosem. Moja ulubiona wersja to te z cukrem! Potem im człowiek starszy się zrobił, to znowu jakoś te wytrawne smaki mu bliższe, tak więc placuszki jadam teraz albo z mieszanką sałat z jogurtem bądź śmietaną, bądź z dodatkiem sosu grzybowego. Są też bardzo delikatnym i pysznym rozwiązaniem do pieczonych ryb. Placuszki ziemniaczane można robić na wiele różnych sposobów, ja dzisiaj zdradzę Wam dwie wersje. Tą na słodko i tą wytrawną.



JESIENNA SAŁATKA Z SOCZEWICĄ I KOMOSĄ RYŻOWĄ

Aromatyczna, treściwa, pachnąca mieloną kolendrą, sezamem, lekko słodka i po prostu pyszna sałatka jesienna. Sałatka, która sprawdzi się w roli dania głównego na obiad, do pudełeczka do pracy czy szkoły, czy też na niejedną domówkę ze znajomymi. Jest bardzo aromatyczna, głównym źródłem białka w tym posiłku jest brązowa soczewica, która w połączeniu z pieczonymi marchewkami, prażonymi migdałami i kremowym awokado smakuje wybornie, całość wieńczy pyszny sos na bazie trzech olejów i soku z cytryny. Zrób koniecznie! 




ZUPA RYBNA





KACZKA W JABŁKACH

Niedzielny obiad to zawsze wyjątkowy czas dla większości z nas. Mamy chwile by wreszcie spotkać się troszkę dłużej z bliskimi i rodziną. Często podajemy wtedy tradycyjne dania. I właśnie dzisiaj jedno z nich. Kaczka w jabłkach. Kiedyś na samą myśl, że muszę "robić" kaczkę oblewał mnie zimny pot. Ale "nie taki diabeł straszny jak go malują". Dzisiaj przygotowuje pyszne i mięciutkie kaczki z chrupiącą skórką. Wszytko to kwestia praktyki i wiedzy jak postępować z tym mięsem....WIĘCEJ




KLUSKI Z BATATÓW PODANE ZE ŚLIWKAMI W MIODOWYM KARMELU

A dziś coś pysznego - kluski ziemniaczane, pomyślicie klasyk! No klasyk bo chyba w każdym polskim domu, kluski ziemniaczane, w różnej postaci, lądują na talerzu. Dzisiaj chciałam trochę odczarować to niby staromodne danie i przygotowałam kluski kładzione ale z batatów. Bataty to słodkie pomarańczowe ziemniaki, które idealnie sprawdzą się w połączeniach z przyprawami korzennymi, takimi jak cynamon, imbir, kolendra, lubią miód czy syrop klonowy. Zrobiłam kluseczki kładzione, którą są bardzo delikatne i mięciutkie, rozpływają się w ustach. Aby podbić ich smak podałam je z prażonymi śliwkami w miodowym karmelu z dodatkiem cynamonu. Danie jest co tu dużo gadać - palce lizać!




PIECZONY KURCZAK W ZIOŁACH Z BURACZKAMI

Dzisiaj postawiłam na pieczonego kurczaka- często w ten sposób przygotowuje drób, bo jest to bardzo szybki i prosty sposób na obiad, wtedy kiedy nie mam zbyt dużo czasu na stanie przy kuchni. Kurczaka wystarczy odpowiednio przyprawić, dodać warzywa i owoce i upiec...WIĘCEJ








INDYK W KREMOWYM SOSIE Z BOCZNIAKAMI I RUKOLĄ PODANY NA WŁOSKIM MAKARONIE

Ten przepis mam nadzieję, że zachęci wszystkich tych, którzy nie lubią przygotowywać obiadów, do robienia ich z uśmiechem na twarzy. Powodów jest kilka, to danie zrobisz w 20 minut, jest przepyszne, sycące, smakuje wszystkim, od najmniejszych do największych w rodzinie, nie da się go skonocić, a w dodatku, kiedy kończy Ci się Twoja porcja na talerzu, sprawdzasz czy czasem, coś nie zostało jeszcze na patelni! 





SPRAWDZONY PRZEPIS NA MINI TARTY Z ŁOSOSIEM!



PIECZONE WARZYWA I GRILLOWANY DORSZ. IDEALNY POMYSŁ NA WEEKENDOWY OBIAD.

Taka też jest moja dzisiejsza propozycja, łatwa do granic możliwości i nieprzyzwoicie smaczna. Pieczone idealnie doprawione warzywa, lekko skarmelizowane, pieczony na grillu dorsz z delikatnym białym mięsem, w lekkim aromacie z soku z pomarańczy. Jakich przypraw użyć do pieczonych warzyw? Jaki tłuszcz wybrać, olej, masło czy oliwę? .....



MAKARON MIŁOŚNICZKI GOTOWANIA- PENNE Z MAŁŻAMI NOWOZELANDZKIMI




NADZIEWANE BAKŁAŻANY. KUCHNIA ARABSKA






SAŁATKA Z ŁOSOSIEM I FIGAMI





SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI