września 06, 2016

Nadziewane bakłażany. Kuchnia arabska.



Pieczone bakłażany - połączenie kuchni arabskiej i żydowskiej.

Będzie pysznie - obiecuję!


Bakłażany w kuchni to zdecydowanie znak, że lato minęło. Jak zwykle za szybko i było za krótkie. Heheh, ale tego już nie zmienimy. Powoli w naszej kuchni goszczą to co raz bardziej jesienne warzywa i owoce. Kolor filetowy to ich wspólna cecha, śliwki, figi, bakłażany i lada dzień będzie winogron. Ten nasz polski słodki a zaraz cierpki w smaku. Lubię ten czas. Powiem Wam szczerze, że mój organizm już przestawił się trochę na ten tryb jesienny, gdzieś podświadomie zaczynam sięgać po produkty bardziej aromatyczne, bardziej korzenne i rozgrzewające. A jako kobieta zaczynam wertować garderobę i sprawdzać czy aby na pewno nie trzeba czegoś dokupić na sezon jesienny ;-).
Jestem przekonana, że wrzesień upłynie nam jeszcze w ciepłych promieniach słońca i przeżyjemy tzw. babie lato. Obym się nie myliła! ;-)
Tymczasem dzisiaj zapraszam Was na bardzo aromatyczne i przepyszne danie z bakłażanami. Pomysł na to danie powstał całkowicie przypadkiem, otworzyłam szafkę kuchenną zobaczyłam co mam w domu, rozejrzałam się po lodówce i wyczarowałam tak inne, tak pyszne danie, że chyba będzie to mój numer jeden na bakłażany. Czasami już tak jest, że z niczego powstają najlepsze przepisy i dania. Mój sposób na bakłażany związany jest zdecydowanie z kuchnią arabską i żydowską, znajdziecie w nim smaki takie jak: smak grantu, róży, miodu, czosnku, pistacji i oczywiście natki pietruszki. Danie koniecznie trzeba zrobić i zjeść. 
Poniżej lista składników jak i receptura.


SKŁADNIKI:

-  2 średnie bakłażany
- 1 puszka soczewicy gotowanej na parze
- 1/4 pęczka natki pietruszki
- garść pistacji
- 2- 3 figi
- 6 łyżek oliwy z oliwek
- 2 łyżki miodu
- 3 ząbki czosnku
- łyżka wody
- sól, pieprz
- 1/2 łyżeczki wody różanej
- 1 łyżeczka melasy z granatów


WYKONANIE:

Bakłażany i figi myjemy. Kroimy na pół. Bakłażany dodatkowo nacinamy tworząc kratkę tak aby dobrze się upiekły.
Oliwę z oliwek, miód, czosnek, przyprawy, wodę różaną i melasę z granatów miksujemy na jednolitą gładką masę. 
Warzywa układamy na wyłożonej papierem blaszce do pieczenia, obficie smarujemy sosem.
Przykrywamy folią aluminiową i pieczemy przez 25 minut temp 200 stopni C, zdejmujemy folię i pieczemy jeszcze 10 do 15 minut. Bakłażany powinny się nam ładnie skarmelizować i być mięciutkie.
W tym czasie odcedzamy na sitku soczewicę, siekamy natkę pietruszki. Obieramy pistacje i siekamy.
Soczewicę, mieszamy z natką, 2 łyżkami oliwy z oliwek, odrobiną soli i kilkoma kroplami wody różanej. 
Na upieczone bakłażany obficie nakładamy masę z soczewicą i obsypujemy posiekanymi pistacjami. Na samą górę układamy upieczone figi. Całość możemy polać sosem z blaszki.
Gotowe!



2 komentarze:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI