stycznia 24, 2018

Steki z cielęciny z pysznym sosem!



Za sprawą tych steków niemalże poczułam lato! Bo grill, jaki by nie był, nawet elektryczny albo nawet patelnia grillowa, to jednak jakieś wspomnienie lata zawsze. Dzisiaj mam dla Was pyszne i banalnie proste steki z cielęciny, dokładnie z udźca cielęcego. Steki a'la minut, czyli bardzo cienkie, takie, które jak sama nazwa wskazuje wystarczy grillować około 1 minuty z każdej strony. Inspiracją do tego przepisu był pomysł Karola Okrasy na bawetę wołową w postaci steków a'la minut. Postanowiłam właśnie ten sposób obróbki mięsa zastosować w przypadku cielęciny, która to jest znacznie delikatniejsza niż wołowina. Dodatkowo steki robiłam na patelni grillowej, dzięki czemu mogłam wszystko z niej odzyskać i stworzyć idealny sos do mięsa.
Polecam na szybki obiad!



PRZEPIS NA STEKI Z CIELĘCINY

- kawałek udźca cielęcego (taki jaki potrzebujesz)
- 2 łyżeczki sosu sojowego
- 2 łyżeczki sosu Worcestershire 
- sól himalajska
- kilka ziaren pieprzu różowego, jałowca i ziela angielskiego

Mięso kroimy na cieniutkie mniejsze kawałki. Zalewamy sosem sojowym i Worcestershire, przekładamy zielem angielskim i jałowcem. Wstawiamy do lodówki aby się marynowało (maksymalnie do 12h). Mięso zabarwi się od sosu na brązowe łatki, ale nie przejmuj się tym!

Patelnie grillową rozgrzej i grilluj po minucie z każdej ze stron, zdejmij mięso i zostaw aby odpoczęło (mięsień się wtedy rozluźnia!) przez kilka minut. Oprósz solą i różowym pieprzem.



SOS CIEMNY

Po ugrillowaniu mięsa, wlej na patelnię około:
 150 ml wody, 
1 łyżeczkę sosu Worcestershire, 
1 łyżeczkę sosu sojowego, 
troszkę soli, pieprzu
 1 łyżkę miodu lub syropu z agawy. 

Całość zagotuj.
W filiżance rozpuść w 80 ml wody 1 łyżeczkę maki ryżowej lub ziemniaczanej, dodaj do gotującego się sosu i ciągle mieszaj.
Gotowym sosem posmaruj mięso.
Steki podawaj np. z grillowaną bułeczką!

Przepis ma domowe bułeczki znajdziesz TUTAJ







Smacznego!

Poczuliście się chociaż przez chwilę, jak na grillu w lato? Bo ja tak!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI