września 11, 2017

20 przepisów na obiad jesienią!

zestawienie najlepszych przepisów na obiad jesienią!



1.FRITTATA Z ZIEMNIAKÓW, KIEŁBASEK I SZCZYPIORKU!

 Dzisiaj mam dla Was bardzo pyszne i proste danie, posiłek idealny na lato bo wymaga bardzo mało wysiłku, jest pyszny, pożywny, smakuje całej rodzinie i w dodatku w prosty sposób możesz go modyfikować i przygotować na różne sposoby. Do przygotowania tego dania, potrzebujesz dobrej jakości kiełbasek, młodych ziemniaków najlepiej o kolorze żółtym, ekologicznych jajek i dobrej jakości masła i oliwy. Frittatę możesz przygotować z wieloma składnikami, wystarczy, że dodasz podsmażone na maśle kurki lub grzyby i uzyskasz frittatę grzybową, możesz dodać pomidory malinowe, oliwki, bądź ulubiony ser. Dzisiaj dzielę się z Wami moim ulubionym pomysłem na frittatę!


2.PLACKI ZIEMNIACZANE MOJEJ BABCI

I znowu ziemniaki! I to w formie placków. Ale chyba nie znam nikogo kto nie lubi placków ziemniaczanych, w moim domu nie wiem czemu nazywano je "blinami", chociaż z blinami na drożdżach nie mają nic wspólnego, być może to kwestia nazewnictwa, w zależności od regionu. Moja babcia tak właśnie nazywała smażone wtedy w głębokim tłuszczu placki ziemniaczane- blinami. Podawała je zazwyczaj -chociaż to słowo nad wyrost, po prostu zdejmowała na talerz gorące prosto z patelni, a my prawie parząc palce, od razu takie chrupiące, pałaszowaliśmy z cukrem bądź z cukrem i  śmietaną- taka wersja niskokaloryczna heheheh. 



3. MAKARON Z KURCZAKIEM PO WŁOSKU! 

Przepyszny makaron z kurczakiem z mocno pomidorowym sosem, z cukinią, pomidorkami papryczkowymi, sporą ilością parmezanu, świeżą bazylią i rukolą. Bardzo lubię takie obiady, które nie wymagają od nas zbyt dużo czasu i wysiłku, które robi się szybko, sprawnie, a jak spróbujemy mamy efekt WOW, jakie to dobre... WIĘCEJ


4. PIEROGI Z NADZIENIEM Z DYNI!

Przepis na obiad z dynią?! TAK! Ja to warzywo uwielbiam, od miesiąca króluje u mnie w każdej formie, od śniadania do kolacji. Dzisiaj proponuję Wam przygotowanie pierogów z farszem z dyni. Pierogi takie są bardzo delikatne i mają subtelny, wytrawny smak. Skropione oliwą z świeżym rozmarynem, są wręcz idealne!






5. MAKARON ZE SZPINAKIEM, ORZESZKAMI I PARMEZANEM

Dzisiaj pokazuje Wam moje awaryjne danie, kiedy kompletnie nie mam czasu na gotowanie, a w lodówce jest światełko eheheh. Do wykonania obiadu potrzebujemy zaledwie kilku składników, a danie jest przepyszne i smakowite. Polecam Wam wtedy kiedy nie macie czasu na robienie obiadu, a w domu wszyscy głodni! WIĘCEJ




6. ROZGRZEWAJĄCY KREM Z PIECZONEJ DYNI I SŁODKIEJ PAPRYKI!

Dzisiaj trochę takiej prostej magii w kuchni, aby wyczarować obłędnie kremową, gęstą i aromatyczną zupę krem z pieczonej dyni Hokkaido. Najważniejsze są dwie rzeczy sposób pieczenia dyni i wybór dobrego gatunku o dużej zawartości suchej masy. 



7. SPAGHETTI IDEALNE ;-)

 Wyrazisty i charakterystyczny ser, ponadto kremowy niczym mus, sos z dyni piżmowej, z dodatkiem aromatycznej pietruszki, czosnku i przypraw, całość zwieńczona pastą z papryki czerwonej. Danie tak pełne smaku, tak idealnie skomponowane, każdy aromat uzupełnia się i dopełnia tworząc jednolity i co tu dużo mówić pyszny smak. Całość podana z prawdziwym makaronem z mąki Amber Durum i oprószona serem. Takie obiady można by było jadać codziennie i na pewno by się nie nudziły. Ten przepis dodaje do swoich ulubionych. Spaghetti jest wyśmienite i godne uwagi jak i polecenia. Serdecznie namawiam Was do wypróbowania przepisu.




8. ŻEBERKA "LEPKIE PALCE"

Idealne dla dzieci, jak i dla rodziców. Paluszki będą wylizane!




9. SPAGHETTI BOLOGNESE



Spaghetti to jedno z tych dań, które smakuje wszystkim. Jest to świetny obiad dla dzieci, jak i dla dorosłych. Podstawą dobrego spaghetti jest dobrej jakości makaron, wybierzcie ten włoski robiony z mąki durum. Mięso mielone, powinno być bardzo świeże, najlepiej sprawdzi się połączenie mięsa wołowego i wieprzowego. Nie używajcie tutaj mięsa drobiowego, ani tylko wieprzowego. Sięgnijcie po dobrej jakości pomidory, mogą być świeże, ale o tej porze roku, sprawdzą się włoskie pelati z puszki. Sprawdzona mieszanka ziół włoskich i starty parmezan. Ten obiad zapamiętacie na długo i będziecie do niego wracać jeszcze nie raz ;-))))




10. ŁOPATKA W CIEMNYM SOSIE.

Smaczny obiad dla całej rodziny. Mięciutkie mięso wieprzowe, w aromatycznym ciemnym sosie. Jeśli jem mięso, to musi ono być bardzo dobrze doprawione i aromatyczne, przede wszystkim mięciutkie, rozpływające się w ustach. Dużym ułatwieniem przy obróbce mięsa okazał się dla mnie wok żeliwny. Już kiedyś wspominałam Wam o kaczce z gęsiarki żeliwnej, która była najlepiej przygotowaną kaczką jaką jadłam do tej pory. Faktycznie mięsa przygotowywane w naczyniach żeliwnych są znacznie lepsze w smaku i bardziej mięciutkie. Lubię też mięsa przygotowywane w sosie własnym, bądź z dodatkiem aromatycznych przypraw. Unikam ciężkich i gęstych od mąki sosów. Dzisiaj polecam Wam przepyszną łopatkę w ciemnym sosie.


11. SPAGHETTI AGLIO OLIO. KUCHNIA WŁOSKA


Ale pysznie! Typowe włoskie danie! Włochy kocham całym sercem. Uwielbiam beztroskich i ciągle uśmiechniętych Włochów krzyczących: "Bella, Bella!". Gdybym tylko mogła odwiedzałabym ten kraj jak najczęściej. Italię kocham przede wszystkim za architekturę - jedyną i unikatową, za najlepsze lody na świecie o smaku mango, za pyszne pasty (makarony) podawane na milion sposobów, za aromatyczne espresso i za cornetto z kremem patissiere. Pizza, która smakuje tylko tam w ten jeden, jedyny unikatowy sposób. Dzisiaj chciałabym Was, jak i siebie przenieść choć na chwilę do słonecznej Italii, za sprawą pysznego i chwalącego prostotę spaghetti aglio olio. Danie to przede wszystkim wychwala najlepszy makaron z mąki durum, typowy i jedyny prawdziwie włoski. Pasta jest wzbogacona smakiem prawdziwej oliwy z oliwek, czosnku i świeżej natki pietruszki. Jeśli dodacie odrobinę papryczki peperoncini otrzymacie włoski klasyk spaghetti aglio olio e peperoncino.







Jedna z najlepszych rozgrzewających zup na jesień. Bardzo gładka, sycąca i gęsta. Bardziej to krem -zupa. Przygotowuje ją z pieczonej dyni obficie polanej oliwą z oliwek. Zamiast grzanek czy makaronu podałam ją z białą fasolką gotowaną na parze. Podsmażaną razem z szynką wędzoną na surowo. Całość smakuje rewelacyjnie.
Polecam na niejeden jesienny obiad!



13. PIECZONE MARCHEWKI Z KOMOSĄ RYŻOWĄ!

Pewnego wieczora coś mnie tchnęło i postanowiłam upiec sobie marchewki, zazwyczaj robię to wiosną, kiedy młode marcheweczki pieczone z piekarnika to dosłownie rarytas. Chciałam uzyskać marchewki o smaku korzennym, lekko słodkie, mięciutkie w środku i chrupiące na zewnątrz. Połączenie ich z komosą ryżową i prażonymi migdałami okazało się strzałem w dziesiątkę.




14. FRYTKI Z BATATÓW!

DIETETYCZNE FRYTKI Z PIEKARNIKA!


Zdrowe, smaczne, aromatyczne i znikające w okamgnieniu...





15. NOWY POMYSŁ NA LECZO!

Zapowiadany nowy przepis na leczo! Leczo robię na bardzo wiele różnych sposobów, zazwyczaj w zależności od tego co mam akurat w lodówce, umonie nazywam to leczem, ale tak na prawdę zazwyczaj to różnego rodzaju gulasze warzywne. Przepis na prawdziwe leczo jest bardzo prosty: pomidory, papryka i cebula, które stanowią podstawę tej potrawy. W Polsce leczo bez cukinii, to nie leczo! U mnie zazwyczaj też właśnie w leczo pojawia się cukinia, i nie tylko. Kilka dni temu robiłam to pyszne leczo, i podczas gotowania, wpadłam na pomysł aby dodać ugotowaną ciecierzycę. O niebiosa, jak dobrze, że mnie olśniło! Jakie to dobre!




16. KREMOWE RISOTTO Z PIECZONYM KALAFIOREM

Pyszne kremowe risotto to niewątpliwie jedno z moich ulubionych dań. Risotto ma tą swoja wielką zaletę, że możesz je zrobić z każdym ulubionym składnikiem. Zawsze w maju gości u Nas risotto ze szparagami, jesienią z dynią, a latem z pieczonym kalafiorem. Dopiero 3 lata temu odkryłam, pieczonego kalafiora. Szkoda, że tak późno! Pieczony kalafior to przepyszna uczta. Ten sposób obróbki kalafiora, powoduje, że smakuje on lekko orzechowo jest rozpływający się u ustach i po prostu pyszny! Dlatego postanowiłam połączyć go z pysznym i kremowym risotto. Całość zwieńczyły dodatki, czarnuszka i parmezan. 


17. DANIE JEDNOGARNKOWE, KURCZAK Z QUINONĄ I WARZYWAMI!

Kurczak to wciąż najczęściej wybierane przez Nas Polaków mięso na obiad, z kilka powodów, bo łatwo się robi, jest dość smacznym mięsnym, można go zrobić na tysiące sposobów, jest tani i łatwo dostępny. Ja zazwyczaj z kurczaka wybieram filety z piersi, ale ostatnio co raz częściej kupuje ćwiartki z kurczaka, które dzięki dużej ilości skóry i kości oddają dużą smaku do potrawy. Jak wiecie, ja raczej mięsożercą nie jestem, więc danie mięsne pojawia się tylko w tedy kiedy Luby w domu. Mi zdecydowanie bardziej smakuje kurczak w wersji orientalnej, jakiejkolwiek kuchni świata. Lubię połączenia kurczaka z nutą cytrusową, kolendry czy pietruszki, ale także łączę to mięso z świeżym chili, anyżem, pastą z curry czy tamaryndowca, sosem sojowym czy melasą z granatów.
Kurczak to mięso, które dość łatwo i szybko nasyca się aromatami, dlatego możemy go stosować w bardzo wielu potrawach.
Dzisiaj jedna z tych nie chce mi się gotować, ale mam ochotę na coś dobrego i nowego!




18. MAKARON DRWALA

Makaron Drwala, to przede wszystkim cudowne połączenie i kompozycja smaków i aromatów, świeże kurki prosto z lasu, nasz polski tymianek drobnolistny, świeża natka pietruszki, dobrej jakości masło, oliwa z oliwek, szczypta aromatycznych przypraw i bardzo dobrej jakości makaron. Całość tak pachnie intensywnie, że kubki smakowe szaleją. To danie dobrze mnie charakteryzuje, bo w kuchni kocham produkty świeże, naturalne i zdrowe. Uwielbiam wykorzystywać sezonowość dostępnych składników. Nie wyobrażam sobie polskiej, słonecznej jesieni bez grzybów w kuchni, bez świeżych ziół i bez gęstych aromatów. Proste składniki połączone w pyszną kompozycję to idealne rozwiązanie. Tak powstają najsmaczniejsze posiłki dla naszych bliskich.


19. APETYCZNE KARTOFLISKO PROSTO Z PATELNI!

Szybkie, tanie i obłędnie dobre danie!




20. KOKOSOWY KREM Z KALAFIORA, Z SERCEM KARCZOCHA I CHIPSEM Z BOCZKU





3 komentarze:

  1. to wszystko tak apetycznie wyglada ze zaluje ze na diecie jestem :(

    OdpowiedzUsuń
  2. WOW, starannie przygotowane zestawienie, polecam też zajrzeć na tę stronę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja i mój mąż placki ziemniaczane moglibysmy codziennie jeść tak uwielbiamy, tylko że on ze śmietaną i na słodko :) ja z sosem. Staramy sie ogólnie zdrowo odżywiac ale raz na jakiś czas mozna sobie pozwolić, często eksperymentuje z nowymi przepisami http://cozjesz.pl/ tutaj znajduje szybkie i proste dania do wykonania.

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI