września 09, 2017

Aromatyczne pieczone marchewki z komosą ryżową!



Pieczone marchewki z komosą ryżową!


Dzisiaj mam dla Was coś przepysznego, idealne danie na obiad dla całej rodziny, aromatyczne, zdrowe, łatwe do przygotowania i obłędnie dobre! Pewnego wieczora coś mnie tchnęło i postanowiłam upiec sobie marchewki, zazwyczaj robię to wiosną, kiedy młode marcheweczki pieczone z piekarnika to dosłownie rarytas. Chciałam uzyskać marchewki o smaku korzennym, lekko słodkie, mięciutkie w środku i chrupiące na zewnątrz. Połączenie ich z komosą ryżową i prażonymi migdałami okazało się strzałem w dziesiątkę.

SKŁADNIKI:

- 200 g komosy ryżowej
-10 marchewek
- 1/4 szklanki migdałów bez skórki
- 1 łyżeczka mielonego cynamonu
- 1 łyżeczka mielonej kolendry
- 3 łyżki syropu klonowego
- 5 -6 łyżek oliwy z oliwek
- 1/3 łyżeczki soli himalajskiej
- szczypta chili
- po garść rukoli na porcję

Komosę przepłakuj pod wodą i ugotuj według instrukcji na opakowaniu. Po ugotowaniu wymieszaj z łyżką oliwy z oliwek.
Marchewki obierz, przekrój na pół, polej oliwą, syropem klonowym, oprósz cynamonem i kolendrą. Pieczemy 25 minut na złoty kolor.
Na suchej patelni zrumień migdały.
Na talerzy wyłóż komosę ryżową wymieszaną z rukolą, dodaj marchewki i obsyp obficie migdałami. 
Polej oliwą z oliwek.
Jedz póki ciepłe!

Przepyszny obiad na jesień.
Polecam Wam bardzo!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI