września 16, 2016

Spaghetti Aglio Olio. Kuchnia włoska






Ale pysznie! Typowe włoskie danie! Włochy kocham całym sercem. Uwielbiam beztroskich i ciągle uśmiechniętych Włochów krzyczących: "Bella, Bella!". Gdybym tylko mogła odwiedzałabym ten kraj jak najczęściej. Italię kocham przede wszystkim za architekturę - jedyną i unikatową, za najlepsze lody na świecie o smaku mango, za pyszne pasty (makarony) podawane na milion sposobów, za aromatyczne espresso i za cornetto z kremem patissiere. Pizza, która smakuje tylko tam w ten jeden, jedyny unikatowy sposób. Dzisiaj chciałabym Was, jak i siebie przenieść choć na chwilę do słonecznej Italii, za sprawą pysznego i chwalącego prostotę spaghetti aglio olio. Danie to przede wszystkim wychwala najlepszy makaron z mąki durum, typowy i jedyny prawdziwie włoski. Pasta jest wzbogacona smakiem prawdziwej oliwy z oliwek, czosnku i świeżej natki pietruszki. Jeśli dodacie odrobinę papryczki peperoncini otrzymacie włoski klasyk spaghetti aglio olio e peperoncino. Lecz ze względu na upały pominęłam ten składnik.
Jeśli szukacie dobrej jakości makaronu sięgnijcie po makaron z mąki Amber Durum, uważanej za jedną z najlepszych na świecie. To dzięki tej mące, makaron nabiera unikatowego smaku i tego charakterystycznego bursztynowego koloru. Ja wybrałam markę MALMA i spaghetti N 41, produkowane w 100% z mąki amber durum. Sprawdźcie jak przygotować to danie, a będziecie do niego często wracać ;-)))



SKŁADNIKI:

- 1/2 opakowania makaronu Malma, spaghetti N41
- 5 łyżek oliwy z oliwek
- 1 łyżeczka masła niesolonego
- 1/3 pęczka natki pietruszki
- 5-7 ząbków czosnku

opcjonalnie: papryczka peperoncino do posypania starty parmezan

Makaron gotujemy według instrukcji na opakowaniu ( 9 minut).
Na patelni rozgrzej oliwę z masłem dodaj pokrojone na pół ząbki czosnku i spraw aby się usmażył ale nie może pod żadnym pozorem zbrązowieć ani się przypalać, powinien nadal być pięknie kremowy ale pięknie mięciutki i usmażony. Robimy to małym ogniu i bardzo powoli.
Natkę siekamy. Makaron odcedzamy i gorący mieszamy z oliwą i czosnkiem, dodajemy natkę pietruszki doprawiamy solą. Całość mieszamy i wykładamy na talerze.
 Gotowe!





3 komentarze:

  1. Pierwszy raz robiłam takie spaghetti aglio olio dobre kilka lat temu i wtedy się w nim zakochałam. Jestem fanką makaronu i w tak prostej wersji smakuje mi on właściwie najbardziej. Oczywiście makaron musi być dobrej jakości bo odgrywa w tym daniu najważniejszą rolę a ja jeszcze mam hopla na punkcie zdrowej diety więc już w ogóle o to dbam. Do takiego aglio olio bardzo fajnie pasuje mi chociażby spaghetti czaniecki z tej słynnej pszenicy durum, ale pełnoziarniste importowane z włoch też lubię

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI