lutego 12, 2020

Pasta na kanapki - pasta z wędzonego dorsza!



Pasta na kanapki to świetna propozycja śniadaniowa, ja uwielbiam pasty rybne są bogate przede wszystkim w wapń, który nam kobietom jest bardzo potrzebny. U mnie dzisiaj w roli głównej dorsz wędzony, kupiony od rybaka z Mielna niemalże pod moim blokiem, to się nazywa mieć farta! Powiem Wam szczerze, że miałam lekkiego stracha przed kupnem ryb u Pana bo nigdy nie wiadomo co się kupuje, a historia wyglądała tak: Idę z psem z dokumentami do księgowej i miam auto z napisem: Ryby prosto z kutra, patrzę faktycznie stoi jakiś koleś i ma wagę itd. Podchodzę i zagaduję czy On handluje rybami, na co Pan mi odpowiada, że tutaj to nie, czeka na kolegę, ale jak chce to zostało mu jeszcze kilka ryb wędzonych i kilka świeżych makreli. No i rozmawiam z Panem od słowa do słowa, a ja lubię rozmawiać z ludźmi, kupiłam dla męża trzy flądry, które bardzo lubi a dla siebie i Romci wędzonego dorsza. Okazało się, że Pan jest rybakiem spod Mielna, trochę mi ponarzekał na los rybaków nad Bałtykiem ale słyszę to od lat jeżdżąc nad polskie morze, tak sobie myślę, że jeszcze trochę to ten zawód się skończy. Ale do rzeczy, kupiłam ryby zapłaciłam tyle co nad morzem, a może nawet i mniej. Przyniosłam do domu trochę w obawie, no i powiem Wam tak - to był super deal! Ryby były przepyszne - także nie pozostaje mi nic innego jak rzewnie płakać, że nie wzięłam numeru telefonu do Pana. 
O i tak to kupiłam rybę od rybaka z Mielna w Wawie ;-)

W każdym bądź razie połowę zjedliśmy z chlebkiem i masłem, a z reszty zrobiłam pastę na kanapki a wyszła przekozacka!



PRZEPIS NA PASTĘ Z DORSZA:


- 1/2 dużego wędzonego dorsza ( w zastępstwie możesz użyć wędzonej makreli lub halibuta)
- 1/3 szalotki
- 80 g ugotowanych pieczarek
- 3/4 opakowania serka wiejska wraz ze śmietanką
- świeży szczypiorek
- łyżka majonezu
- sól morska/ pieprz świeżo mielony


Rybę obierz ze skóry i z ości. 
Pieczarki zmiksuj z majonezem na gładką masę.
Rybę, serek wiejski pognieć widelcem, dodaj pastę z pieczarek, posiekaną cebulę i szczypiorek. Dopraw solą i pieprzem.
Pastę rybną schłodź w lodówce przez godzinę.
Gotowe!



WYPRÓBUJ RÓWNIEŻ PRZEPIS NA:












1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI