lutego 02, 2020

JAK ZROBIĆ JAJKO W KOSZULCE? TOSTY Z AWOKADO I JAJKIEM W KOSZULCE!



Weekendowe śniadania rządzą się swoimi prawami, jak już pewnie zauważyliście śniadania to chyba mój ulubiony posiłek w ciągu dnia. Lubię je z kilku powodów, na śniadanie, mogę sobie pozwolić na więcej i nie mam tu na myśli ilości jedzenia a raczej jego smak czy kalorie. Zawsze sobie tłumaczę, że nawet jak na śniadanie zjem ciut więcej kcal niż zamierzałam, to przecież je spalę w ciągu dnia ;-). Oj zgubna ta moja teoria, zgubna, hahah, ale prawda jest taka, że u mnie dobre pożywne, odżywcze śniadanie to podstawa. Jak zjem źle na śniadanie, np. za mało białka, to potem cały dzień potrafię coś podjadać i podżerać, tak już mam, nic poradzę. Dlatego możecie na blogu znaleźć sporo pomysłów na różne śniadania.

Dzisiaj jeden z moich ulubionych sposobów na dobre śniadanie, pewnie Wam już znany, ale jeśli jakimś cudem nie jadłeś jeszcze tostów z awokado i jajkiem w koszulce to musisz to nadrobić! Do tego ociupina oliwy z oliwek, chilli, świeżej kolendry i masz mistrzowskie śniadanie. Jak dodam, że chleb, który widzisz na zdjęciu jest również mojego wypieku i jest to chleb na zakwasie bez dodatku drożdży, pełnoziarnisty z dodatkiem miodu, pachnie tak, że ślinianki uruchamiają się od razu, to chyba już nic nie muszę dodawać.




JAK PRZYGOTOWAĆ JAJKO W KOSZULCE

 według Nigelli Lawson


- przygotuj rondelek, małe sitko, dwie filiżanki, ocet, sok z cytryny

- zagotuj wodę w rondelku, zmniejsz gaz do minimum, tak aby nie pojawiały się już żadne pęcherzyki powietrza

- dodaj niepełną łyżeczkę octu

- nad filiżanką umieść małe sitko, wybij na nie jajko, poczekaj jakieś pół minutki, z jajka oddzieli się minimalna część białka, 

- jajko delikatnym ruchem z sitka przełóż do drugiej, pustej filiżanki, dodaj dosłownie 3-4 krople soku z cytryny i pozwól im aby opłynęły wokół jajka,

- teraz delikatnym ruchem przechyl jajko nad rondelkiem i nic nie rób

- jajko "gotuje" się, tak na prawdę jest we wrzątku, kiedy je wyłowić? Tutaj już musisz zaufać swojej intuicji, ale tak na prawdę wystarczy, że na nie spojrzysz. Jeśli widzisz, że całe białko jest już ścięte to wtedy wyłów łyżką cedzakową jajko. Możesz też poczekać 3 minuty i wyłowić, najprawdopodobniej jajko będzie w punkt. Ale weź pod uwagę, że jajka są różnej wielkości, możesz mieć jajko prosto z lodówki lub o temperaturze pokojowej. Dlatego ja nigdy nie ufam "czasu", tylko obserwuje jajko i kiedy widzę, że białko jest całkowicie ścięte, wyciągam. Nigdy się nie zawiodłam.

TOSTY Z AWOKADO I JAJKIEM W KOSZULCE


- chleb pełnoziarnisty lub inny ulubiony
- oliwa z oliwek
- świeże chilli do smaku
- świeża kolendra do smaku
- dojrzałe awokado (możesz kupić odmianę Hass)
- jajka w koszulce
- sól morska wędzona
- sok z limonki

Zrumień chleb w tosterze, skrop oliwą z oliwek, dodaj awokado skropione sokiem z limonki. Na wierzch umieść jajko w koszulce, całość posyp posiekanym chilli i kolendrą.



Jeśli jesteś miłośnikiem śniadań wypróbuj również:













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI