stycznia 29, 2020

Jadalna ziemia! Pyszny deser brownie z bananami!





Deser jadalna ziemia, ale to brzmi hahaha! Ale wymyśliłam ten deser trochę przypadkiem, kiedy został mi kawałek brownie i zastanawiałam się jak go wykorzystać? Pamiętam jak kiedyś oglądając jakiś program kulinarny była mowa o top restauracji, gdzieś w Skandynawii, gdzie podawano marchewki z jadalną ziemią. Było to dla mnie tak dziwne i abstrakcyjne, że zostało to w mojej podświadomości na dłużej. 
Pokruszone brownie wyglądem przypomina mi ziemię, stąd nazwa! Ale nie obawiajcie się deser jest przepyszny! Wart chwili uwagi!





PRZEPIS NA JADALNĄ ZIEMIĘ:

- 100 g masła
- 25 g kakao
- 100 g cukru pudru
- 50 g czekolady
- 2 jajka
- 80 g mąki pszennej tortowej
- 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia

Jajka ucieraj z cukrem pudrem aż mocno zbieleją i podwoją swoją objętość, dodaj rozpuszczoną w kąpieli wodnej czekoladę. Dalej ucieraj.
Dodaj mąkę, wymieszaną z proszkiem do pieczenia i kakao. 
Całość wymieszaj i wylej na małą kwadratową formę o bokach około 15 cm x 15 cm

Pieczemy przez 25 minut w temp. 180 stopni C. Studzimy całkowicie. Kruszymy w dłoniach na "jadalną ziemię".


Krem:


- 2 banany
- 150 g serka mascarpone
- 100 g serka homogenizowanego o smaku waniliowym
- 1 zmiażdżony widelcem banan

Serek mascarpone ucieraj z serkiem homogenizowanym, dodaj pogniecionego widelcem banana. Całość wymieszaj dokładnie.
Na dno pucharków wysyp "jadalnej ziemi" dodaj krem i plasterki bananów, na wierzch dodaj resztę jadalnej ziemi.
Deser schłodź w lodówce i gotowe!


Wypróbuj również przepis na:










1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI