grudnia 02, 2017

GWIAZDA Z CIASTA DROŻDŻOWEGO!


GWIAZDA Z CIASTA DROŻDŻOWEGO

Zgodnie z obietnicą mam dla Was kolejny hicior na Święta. Gwiazda z ciasta drożdżowego z nadzieniem z maku i masła orzechowego. U Nas to zawsze "must to do" każdej zimy. Uwielbiam zapach ciasta drożdżowego rozchodzący się po domu, zawsze go poznasz, już go czuć na klatce, ku mękom sąsiadów. Gwiazda drożdżowa jest o tyle fajna, że możesz ją przygotować na różne sposoby, możesz wybrać nadzienie z makiem, możesz użyć kremu czekoladowego, powideł śliwkowych czy masła orzechowego. Pełna dowolność, najważniejsze jest ciasto, a dodatki wybierz takie, jak lubisz najbardziej. Ja połączyłam masę makową z masłem z orzechów laskowych i przyprawą piernikową, to jest petarda!



PRZEPIS NA GWIAZDĘ DROŻDŻOWĄ:

CIASTO:

-500g mąki pszennej tortowej
- 2 jajka wiejskie
- 1/2 margaryny (lub 120 g masła)
- 1/2 szklanki mleka 3,2% tłuszczu
- 1/2 szklanki cukru
- 2 łyżeczki cukru z wanilią
-1/2 opakowania drożdży świeżych

Mąkę przesiej przez sitko, zrób wgłębienie, wlej do niego ciepłe - ale nie może być gorące!- mleko, dodaj łyżkę cukru i pokrusz drożdże, wymieszaj z częścią mąki na gęstą masę. Tak powstaje zaczyn. Odstawiamy na 20 minut.
Jajka utrzyj robotem z cukrem aż zbieleją.
Zagnieć ciasto, dodaj jajka, mleko i na samym końcu partiami dodawaj rozpuszczone masło/margarynę.
Ciasto oprósz mąką, przykryj ściereczką i odstaw do wyrośnięcia na godzinę.
Z tej ilości otrzymasz albo dwie mniejsze gwiazdy, albo jedną bardzo dużą.




MASA:
(jak pisałam wyżej może być dowolna: krem czekoladowy, powidła śliwkowe, orzechy, masa makowa, to co lubisz)

- 3/4 szklanki masy makowej
- 200 g masła z orzechów laskowych
- 2 łyżeczki przyprawy do pierników
- 3 łyżki miodu

W/w składniki wymieszaj na jednolitą masę.



Ciasto dzielimy na dwie części i wałkujemy na okrągłe blaty.
Blat ciasta smarujemy masą makową, przykrywamy blatem i zlepiamy ciasto, dół z górą po obwodzie koła. Ciasto dzielimy na 16 równych części. Po dwie części skręcamy do siebie i obracamy, tworząc róg gwiazdy. Dla ułatwienie dodaję zdjęcie poniżej.








Gwiazdę pieczemy godzinę w temp. 160 -170 stopni C. Przed włożeniem do pieca posmaruj ją roztrzepanym jajkiem, aby była pięknie złota ;-)







Gwiazdę polukrowałam dodatkowo, najprostszym lukrem: cukier puder zmieszałam z sokiem z cytryny, aż do momentu otrzymania dość gęstej masy (tak jak śmietana), gwiazdę polałam lukrem i gotowe!

Przepyszne ciasto na Święta i nie tylko!


Podoba Ci się udostępnij na swoim Facebooku!

Zapraszam Cię do odwiedzin mojego profilu na Instagramie, tam jestem codziennie!





2 komentarze:

  1. Też ją robiłam. Prezentuje się super i obłędnie smakuje. A to już mój wypiek : http://magdaj84.blogspot.com/2017/07/zaskocz-wszystkich-niezwyklym-wypiekiem.html

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI