czerwca 03, 2020

Przepis na owsiankę, porcja i sposób przygotowania.





Przepis na owsiankę, niby takie proste, a każdy z nas robi ją inaczej. 
Dzisiaj chciałam Wam pokazać przepis na moją owsiankę i na porcję, jaką ja robię.
Przede wszystkim wybór płatków owsianych do owsianki ma znaczenia, na jej gęstość, kleistość, smak a przede wszystkim na wartości odżywcze.
Wybieram dwa rodzaje płatków płatki owsiane z młyna (są kompletnie inne od tych sklepowych) i trochę płatków owsianych błyskawicznych.
Owsiankę zawsze należycie długo gotuje, aby płatki były mięciutkie, podczas gotowania owsianki znaczą część płynu odparowuje, bo owsiankę przygotowuje specjalnie bez pokrywki. Zostawiam Wam przepis i jestem ciekawa, jak Wy robicie swoje owsianki? Dajcie znać!



PRZEPIS NA OWSIANKĘ 

- 30 g płatki owsiane (lub orkiszowe) z młyna
- 30 g płatki owsiane błyskawiczna
- 150 g wody
- 110 g mleka

Owsiankę gotuję 10 minut, spora ilość płynu odparuje, owsianka jest przepyszna, gęsta i ma ten jedyny smak!

Do owsianki zazwyczaj dodaje owoce teraz np. truskawki i kończę mrożoną porzeczkę białą z zamrażalnika, w końcu trzeba zrobić miejsce na nową!

Owsianki nigdy nie słodzę, czasami dodaje miód na wierzch ale staram się również tego unikać, owsianka to już olbrzymia dawka węglowodanów, więc staram się ich nie dodawać zbyt wiele. Często natomiast dodaje łyżeczkę masła orzechowego.

Robię też owsiankę na wytrawnie ;-) bo tak robiła moja mama, tyle że ona tylko dodawała trochę soli do owsianki, ja dodaje jeszcze trochę innych rzeczy, ale o tym innym razem!

Smacznego!

Koniecznie zerknijcie do zakładki śniadania na blogu to morze inspiracji śniadaniowych!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI