maja 29, 2020

Sałatka z grillowanym kurczakiem, cieciorką i botwinką!




Sałatka z kurczakiem na ciepło lub na zimno, lekka pożywna, przepyszna i pełna zdrowia! Sałatki na obiad to chyba moja specjalność, uwielbiam je przygotowywać, jak i konsumować. Dobrze skomponowana sałatka taka na lunch, obiad czy do pracy powinna być bogatym źródłem witamin pochodzących z warzyw, zdrowych tłuszczy np. z odpowiednio dobranych olejów i być źródłem białka. 
Maj to ten miesiąc gdzie sięgamy po zielone warzywa bardzo chętnie spragnieni po zimie zieleniny w każdej postaci. 
Moja sałatka jest z grillowanym kurczakiem (wybieraj kurczaka bez chowu na antybiotykach i najlepiej z wolnego wybiegu, ekologiczne) z młodą botwinką, rzodkiewką, ogórkiem i innymi dobrociami. Udało mi się stworzyć bardzo dobrze zbilansowaną sałatkę, która jest przepyszna!
Polecam każdemu, sprawdzi się zarówno na obiad, jak i na kolacje.






SKŁADNIKI:

- 2 porcje posiekanego grillowanego kurczaka (lub pieczonego)
- dwie garście ciecierzycy konserwowej
- pęczek rzodkiewki
- 1/2 pęczka botwinki
- kilka liści zielonej sałaty
- 2 ogórki gruntowe
- koperek
- oliwa z oliwek lub olej tłoczony na zimno z rzepaku
- 2 łyżki startego na tarce parmezanu
- sól morska, sok z cytryny, 


Ogórka, rzodkiewkę dokładnie umyj i posiekaj na mandolinie.
Botwinkę posiekaj na centymetrowe wstążki. 
Kurczaka potnij na cienkie plasterki.
Całość wymieszaj ze sobą, dodaj dresing w postaci oliwy, soku z cytryny i odrobiny wody.
Sałatkę oprósz parmezanem.



Polecam również:








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI