maja 28, 2020

Szparagi grillowane w szynce parmeńskiej z risotto z zielonym groszkiem i szpinakiem.



Risotto z warzywami i szparagami w szynce parmeńskiej. Ja bez risotto żyć nie umiem, chyba tak powinnam zacząć ten wpis. Mój blog od dłuższego już czasu jest miejscem gdzie możecie znaleźć dużo ciekawych przepisów, przede wszystkim zdrowych i w dużej mierze przepisów bez mięsnych. Dzisiaj u mnie pojawiła się szynka parmeńska i to jedyna wędlina jaką jem, jeśli mam ochotę na jakąś szynkę. To już prawie dwa lata, jak zrezygnowaliśmy w pełni świadomie z kupowania wędlin i ich jedzenia. Oczywiście ze względów zdrowotnych, już tu kiedyś o tym pisałam. To była najlepsza decyzja w naszym życiu serio! Polecam każdemu!

Ale wróćmy do tematu risotto, u mnie dzisiaj pyszne i proste risotto z warzywami zielonymi tj. szparagi, groszek zielony, seler naciowy i szpinak. Całość zwieńczyła odrobina pesto i szparagi grillowane w szynce parmeńskiej. Takie proste i takie dobre!
Wciąż nie przestanie mnie zadziwiać, jak pysznie można jeść łącząc kilka prostych składników. Do czego niezmiennie Was zachęcam!




PRZEPIS NA RISOTTO ZE SZPARAGAMI GRILLOWANYMI W SZYNCE PARMEŃSKIEJ



- 200 g ryżu 
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- łyżka masła
- 2-3 ząbki czosnku
- 2 garście świeżego szpianku
- 2 garście zielonego mrożonego groszku
- 1 łodyga selera naciowego
- mleko lub śmietanka
- woda
- szynka parmeńska
- sól morska
- domowe zielone pesto
- zielenina: koperek, lubczyk, kolendra
- pęczek szparagów
*opcjonalnie parmezan


Na patelni z grubym dnem rozpuść masło i oliwę z oliwek, dodaj posiekany czosnek, pokrojony w cienkie plastry seler naciowy, liście szpinaku, troszkę lubczyku i zielony groszek.
Całość przesmaż przez 5 minut.
Dodaj ryż i podsmaż tak aby wchłonął cały tłuszcz, dodaj 150 ml mleka i 100 ml wody. 
Całość wymieszaj i przykryj pokrywką.
Kiedy ryż wchłonie wodę dodaj kolejne 100 ml mleka i 80 ml wody. Całość wymieszaj i przykryj pokrywką. Czynnośc powtarzamy aż ryż będzie dobry a całe danie będzie lekko kremowe.

Szparagi zawiń w szynkę parmeńską i grilluj na patelni grillowej.
Do gotowego risotto możesz dodać małą garść startego na tarce parmezanu i 2 łyżki zielonego pesto. Całość wymieszaj. 
Na risotto ułóż gotowane szparagi w szynce parmeńskiej.

TO JEST PYSZNE!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI