lutego 28, 2020

Przepyszna komosa z karmelizowaną brukselką, batatami i zielonym groszkiem!



Przepyszny pomysł na kaszę - komosa ryżowa z warzywami. Karmelizowana brukselka, zielony groszek, pieczone bataty i pyszne pieczarki. To danie tu uczta smaków i aromatów. Takie proste, ale jak to zwykle bywa, diabeł tkwi w szczegółach. Jestem ciekawa czy lubicie brukselkę, jadacie? Często gości na Waszych stołach? Ja przez wiele lat unikałam tego warzywa, źle mi się kojarzyło. Dopiero gdzieś od 5 lat gości często w naszym jadłospisie. Kiedy pierwszy raz przygotowałam brukselkę właśnie ją karmelizując, pokochałam to warzywo na dobre. 
Brukselkę możecie przygotować na kilka sposobów m.in w piekarniku lub na patelni. Ja używam patelni żeliwnej, do tej pory miałam jedną teraz mam już dwie duże i polecam każdemu, kto kocha gotować lub piec. Niezastąpiona rzecz w mojej kuchni!
Ale wracając do tematu tego dania i kaszy, to samo wykonanie jest bardzo proste. 
Całość zajmie Wam w zależności od szybkości Waszej pracy od 25 do 30  minut.
W ten sposób przygotowaną kaszę można jeść samą- jako danie- lub używać jako dodatek do mięsa czy ryby.
Polecam każdemu!


PRZEPIS NA KOMOSĘ RYŻOWĄ Z KARMELIZOWANĄ BRUKSELKĄ

- 1 szklanka suchej komosy ryżowej
- 3 garście brukseli
- 1/2 torebki mrożonego groszku zielonego
- 150 g pieczarek
- 4 ząbki czosnku
- 2 małe bataty
- masło/ oliwa z oliwek
- przyprawa do ziemniaków lub do kurczaka
- syrop klonowy lub z agawy
- łyżeczka mąki ziemniaczanej

Bataty obierz ze skórki, pokrój w grubą kostkę. Oprósz przyprawą do kurczaka lub do ziemniaków, oprósz mąką ziemniaczaną. Wstaw do nagrzanego do 190 -200°C piekarnika. Pieczemy 20 minut - im większa kostka tym dłużej.
W rondelku nastaw kaszę - komosą ryżową - białą, gotuj wedle instrukcji na opakowaniu.
Na dużej patelni najlepiej żeliwnej, stop dwie łyżki masła, dodaj pokrojoną na pół brukselkę, smaż na ciemno złoty kolor. Pod sam koniec smażenia dodaj sól i syrop klonowy (1 łyżka), całość zacznie się karmelizować, daj chwilkę brukselce niech zrobi się złota. Podlej 80- 120 ml wody, całość zaparuje i dodatkowo zmięknie. Dodaj groszek zielony i całość przesmaż przez 5 minut. 
Warzywa zdejmij z patelni na półmisek lub do miski. Na tej samej patelni na maśle lub na oliwie z oliwek przesmaż pokrojone w cienkie plasterki pieczarki.
Dodaj ugotowaną kaszę, karmelizowaną brukselkę i groszek. Całość wymieszaj.
 Dodaj upieczone bataty i gotowe. 
Całość kaszy doprawiamy sola i pieprzem i ewentualnie oliwą z oliwek - ale dodaliśmy sporo masła do warzyw więc nie ma takiej potrzeby.
Do tego typu kaszy możesz również dodać ulubione zioła, jak i przesmażony boczek.
Danie jest przepyszne polecam każdemu!





2 komentarze:

  1. Zapisuję i będę robić :) Powiedz mi tylko, czym proponujesz zastąpić komosę ryżową, jeśli się za nią nie przepada? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej komosę możesz zastąpić ryżem, kaszą jaglaną, kaszą jeczmienną czy owsianą. To danie możesz również zrobić z makaronem.

      Usuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI