lutego 14, 2019

Makaron z soczewicy z kulką mozzarelli po włosku!


Makaron z soczewicy żółtej to dla mnie zupełna nowość, byłam bardzo ciekawa jego smaku. Soczewicę uwielbiam i robię z niej różne pasty, ale makaronu z niej nigdy nie jadłam, a wielka szkoda bo jest pyszny! Powiem Wam, że makarony z roślin strączkowych oprócz tego, że są naturalnie zdrowsze mają więcej białka i błonnika pokarmowego to po prostu mają bardzo ciekawy i pożądany smak. Już same w sobie są smaczne i wystarczy dosłownie kilka dodatków, aby powstałe wyjątkowe dania.
Dzisiaj zdradzam Wam mój patent na obiad, który zrobicie maksymalnie w 15 minut. To danie pierwszy raz jadłam w restauracji i trochę się zdziwiłam czemu na nie wcześniej nie wpadałam? 

Ostatnio polecałam Wam przepis na makaron żytni z tymiankiem, kurczakiem i winogronem prosto z kuchni francuskiej dzisiaj jedziemy na południe Europy i sięgamy po inspiracje z kuchni włoskiej.

Podstawą tego posiłku jest dobry jakościowo makaron, wybrałam Luxury Food, makarony, które polecam Wam z całego serducha. Drugi ważny element to mozzarella, wybierz tą prawdziwą w postaci jednej dużej kulki. Pomidorki ja wybieram o tej porze roku małe pomidorki truskawkowe, są one bardzo słodkie i soczyste, pełne smaku i aromatu. Dobrej jakości oliwa z oliwek, bo bez tej w kuchni włoskiej nie da się funkcjonować ;-) Sięgnij po zielone warzywa liściaste, ja wybrałam mieszankę młodych listków:  szpinak, sałata i buraczki. 

To danie możesz przygotować z różnymi rodzajami makaronów, marka Luxury Food w swojej ofercie ma ich wiele, zobacz tylko na zdjęcie. Teraz od 14 lutego nabędziesz je w każdym sklepie Lidl. Jest to oferta limitowana!










PRZEPIS NA MAKARON Z SOCZEWICY Z MOZZARELLĄ I POMIDORKAMI.


składniki na 3- 4 osoby

- 1 opakowanie makaronu z soczewicy żółtej LUXURY FOOD
- 3-4 kulki mozzarelli
- 2-3 ząbki czosnku polskiego
- 4 łyżki oliwy z oliwek
- 1 -2 gałązki pomidorków truskawkowych 
- 4 garście młodych listków warzyw tj. szpinak, różne rodzaje sałat czy botwinka
- sól i pieprz






Makaron gotujemy wedle instrukcji na opakowaniu, najlepiej 5 minut.

Przygotuj dwie patelnie. Na jedną wlej oliwę, dodaj rozgnieciony czosnek, przyprawy, pomidorki przekrojone na pół i przesmaż przez 2 minuty dodaj młode listki i całość przesmaż przez 1 minutę. Na drugiej patelni na oliwie ułóż całe kulki mozzarelli, przesmaż chwilkę z każdej ze stron. Mięciutkie kulki mozzarelli wyłóż na środek talerza, do sosu powstałego ze smażenia mozzarelli dodaj całą zawartość pierwszej patelni i makaron, całość dokładnie wymieszaj.Ułóż dookoła sera, podawaj od razu, tak aby ser pozostał ciągnący się.

Całość dania możesz skropić ulubionym olejem np. olejem z orzechów laskowych lub włoskich.

Pyszne i proste.

Życzymy smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI