maja 03, 2018

Tarta z rabarbarem, jak ułożyć rabarbar na cieście?




Tarta z rabarbarem na początek maja. Rabarbar już pojawił się na ryneczkach, choć jego smak może na razie Was lekko rozczarować, bo rabarbar, który kupiłam był taki sobie. Mało kwaśny i jakoś tak słabo przypomniał mi ten smak z dzieciństwa. Ale, jak tylko go zobaczyłam musiałam go kupić. 
Z rabarbarem najbardziej uwielbiam bułeczki drożdżowe - przepis znajdziesz na takie TUTAJ- lubię również kompot rabarbarowy i wszelakie tarty. Tym razem postawiłam na połączenie rabarbaru i migdałów. Do tarty użyłam masła migdałowego i dużo rabarbaru.






 PRZEPIS NA TARTĘ Z RABARBAREM SKŁADNIKI:

CIASTO:

- 125 g masła z lodówki
- 250 g mąki pszennej
- szczypta soli
- 2 żółtka
- 3 łyżki cukru pudru
- 3 - 4 łyżki zimnej wody
- 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia

W/w składniki zagniatamy w ciasto. Wysmarowaną formę do tarty wykładamy ciastem i wstawiamy do lodówki na kwadrans. W tym czasie robimy masę z migdałów.

MASA:

- 200 g masła migdałowego
- 2 jajka
- sok z 1/2 cytryny
- 5 łyżek cukru pudru
- 1/4 szklanki mleka

w/w zmiksuj w blenderze

ponadto 3 laski rabarbaru

Wyjmij formę z lodówki, wylej masę z migdałów, na wierzch połóż pokrojony rabarbar, posyp cukrem pudrem. 
Pieczemy godzinę w temp. 170 -180 stopni C.

Podajemy posypane cukrem pudrem lub z gałką lodów waniliowych.

Pycha ;-)




Ponieważ dostałam od Was dużo pytań jak ułożyć taki wzór dodaje zdjęcia, krok po kroku:












 









4 komentarze:

  1. Wygląda obłednie :-) A gdzie można kupić masło migdałowe?

    OdpowiedzUsuń
  2. czy można dać zwykłe masło?

    OdpowiedzUsuń
  3. jaką średnicę ma forma w której robiłaś tę tartę? :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI