kwietnia 14, 2016

Kaszotto z jaglanej ze szparagami!







SZPARAGI!!!

Wreszcie się doczekałam, już są przepyszne i świeżutkie szparagi! Można je już dostać na ryneczkach jak i wielu sklepach. Warzywo to jest jednym z moich ulubionych, na blogu możecie znaleźć całą masę pysznych przepisów ze szparagami. Moje ulubione to te zielone.  Dzisiaj postanowiłam przygotować na obiad, risotto z kaszy jaglanej, czyli kaszotto ze szparagami. Co dodałam i jak zrobiłam sprawdźcie sami poniżej!
Zielono mi!







SKŁADNIKI:

- 3/4 szklanki suchej kaszy jaglanej
- 3/4 pęczka szparagów zielonych
- 3 ząbki czosnku
- 2 chlusty białego wina wytrawnego (może też być cydr)
- sól, pieprz
- utarte w moździerzu przyprawy: tymianek, rozmaryn, odrobina skórki z cytryny
- woda letnia
-2 łyżki- oliwa z oliwek (jeśli nie jesteś na diecie możesz dodać dodatkowo 2 łyżki masła)
- łyżka płaska serka kremowego o smaku czosnkowym


W rondlu o grubym spodzie, podsmaż delikatnie na oliwie czosnek, dodaj kaszę i 100 ml wody. Zagotuj masę, ciągle mieszaj, jak kasza wchłonie wodę, dodaj kolejną porcję. Po około 12 minutach od zagotowania dodaj szparagi (wcześniej obrane), ale dodaj tylko tą dolną cześć szparaga jakieś 3/4 długości, same czubeczki odłóż na talerzyk z boku, są one najdelikatniejszą częścią i wymagają krótkiej i delikatnej obróbki. Podlej całość winem i dodaj przyprawy.
Jeśli nigdy nie obierałaś szparagów to pamiętaj odciąć końce- tzw. zdrewniałe końcówki, około 3-4 cm od dołu. Obierz obieraczką skórkę do około połowy szparaga. Teraz szparagi są młode i część zdrewniała nie jest zbyt duża.
Po dodaniu szparagów do kaszy ciągle mieszamy, dodajemy wodę i czekamy aż kasza wchłonie. Całą potrawę przygotowujemy bez pokrywki, chcemy aby szparagi zachowały swój piękny kolor! Ponadto alkohol z wina musi odparować.
Po 10 minutach dodaj górne części szparagów i serek o smaku czosnkowym, całośc gotuj około 3-5 minut.
Pamiętaj aby szparagi zachowały swoją delikatną chrupkość, nie rozgotuj ich!
Do kaszotta możesz dodać cienko posiekaną natkę pietruszki, wzbogaci to dodatkowo smak i aromat potrawy! 




Całość podałam z zielonym koktajlem, w skład którego wchodził: jarmuż, szpinak, pomarańcz, banan, odrobina mięty i woda mineralna.


SMACZNEGO KOCHANI!

Zapraszam Was na Facebooka Smykwkuchni i insta #smykwkuchni
Tam jestem codziennie!

;-)))
Buziaki!!!

2 komentarze:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI