marca 09, 2023

ZUPA ZALEWAJKA MOJEJ BABCI NA WĘDZONYCH ŻEBERKACH

ZUPA zalewajka

 

Zupa zalewajka mojej babci Isi czyli Henryki, ta zupa kojarzy mi się z kuchnią mojej babci. W jednym rogu kuchni stała kuchnia węglowa na cztery fajerki, a w drugim rogu stała kuchnia gazowa. Babcia używała je w zależności od pory roku i od zapotrzebowania. Całe moje dzieciństwo toczy się gdzieś wśród różnych smaków i zapachów, bo uwielbiałam przesiadywać w babcinej kuchni na wygodnej dużej wersalce i patrzeć, jak gotuje. Babcia nie chętnie dzieliła się przepisami, cześć z nich zabrała ze sobą bezpowrotnie, ale zupę zalewajkę pamiętam do dzisiaj, ponieważ babcia ją robiła dość często z kapustą kiszoną, co jest dość nietypowe. Ale to właśnie w takiej wersji ta zupa jest najlepsza.

Co jest kluczowe?

- zupę gotujemy na kościach od schabu, cały rząd kości, wędzonych żeberkach lub wędzonym boczku - ale taka jest bardzo tłusta odradzam- i np. na korpusie kaczki

- używamy suszonych prawdziwków, 1/2 główki czosnku polskiego, pieprzu, ziela angielskiego, liścia laurowego

- zupę zagęszczamy naturalnym zakwasem na żurek lub na barszcz biały

- dodajemy suszony lub świeży majeranek, śmietanę

- zupę babcia zawsze gotowała z ziemniakami, dzięki czemu była bardzo sycąca i podawała z chlebem.

Przepis w formie filmu krok po kroku znajdziesz na moim kanale na

 INSTAGRAMIE SMYK W KUCHNI BLOG - klik



życzę Ci smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI