lutego 25, 2023

FRANCUSKA TARTA Z ZIEMNIACZKAMI, TYMIANKIEM I MOZZARELLĄ


Francuska tarta z ziemniaczkami, tymiankiem i mozzarellą. To jeden moich ulubionych przepisów na obiad dla męża. Przepis stworzyłam kilka lat temu i dość często do Niego wracam, z kilku powodów, pierwszy oczywisty: tarta jest przepyszna i mój Krzysiek, bardzo lubi ją jeść, drugi: robi się ją dość szybko, potrzebuje około 10 -15 minut, na jej przygotowanie, resztę robi piekarnik, trzeci: składniki zazwyczaj mam w domu, kupuje tylko gotowe ciasto francuskie, samej rzadko chce mi się robić.

Przepis w postaci filmu znajdziesz na moim kanale na Instagramie, polecam bo pokazuje wszystko krok po kroku.

KLIK @smyk_w_kuchni_blog



francuska tarta




 PRZEPIS NA FRANCUSKĄ TARTĘ

LICZY się każdy szczegół, nie pomijaj żadnych składników, nie zmieniaj proporcji ;-)


SKŁADNIKI:

- arkusz ciasta francuskiego

- 1/4 kostki sera feta

- świeża gałka muszkatołowa

- 2 szalotki

- ziemniaczki odmiany mączystej, 

Ciastem wylep formę do tarty, oprósz serem feta i otartą gałką muszkatołową, poszatkowaną szalotką. 

Ziemniaki wyszoruj, potnij na ultra cienkie plasterki na mandolinie, opłucz pod wodą. Odcedź na sicie.

Ułóż na tarcie.

MASA:

2 jaja i 1/2 szklanki śmietanki 36%, świeży tymianek, sól, otarta gałka muszkatołowa, możesz dodać 3 posiekane listki szałwi.

Masę wymieszaj trzepaczką i wylej na ziemniaki.

Tartę piekłam na złoty kolor, 45 minut, wysoka temp. 240 -220 stopni .Wstawiamy do gorącego pieca!


Tartę podajemy z:

-  roszponką z dresingiem miodowo- musztardowym, lub miodowo- cytrynowym.

- posypaną chrustem z orzechów laskowych, w tym celu, na suchej patelni upraż laskowe, rozdrobnij je w moździerzu na mniejsze elementy, obsyp sowicie tartę chrustem z laskowych orzechów.

- podałam z creme fraiche bazyliowo - tymiankową, przepis w filmie na Instagramie


Smacznego!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI