października 13, 2022

Pomysł na dynię. Dynia Hokkaido z ziemniakami, szałwią i parmezanem!

obiad z dyni


Dynia, sezon na dynię w pełni, królowa jesieni rządzi w mojej kuchni od powrotu z Grecji i Stanów non stop. Kocham to warzywo miłością wielką, myślę, że z dyni jestem w stanie wykonać najwięcej przepysznych dań.

Dzisiaj mam dla Ciebie bardzo proste jedzenie i jakże pyszne w swej prostocie, w dodatku jest zdrowe i fit!

Ultra szybki pomysł na obiad, choć sam posiłek może wydawać Ci się po przeczytaniu składników nudy to uwierz mi absolutnie tak nie jest! Kluczowe są tutaj dodatki.

Już spieszę z przepisem.

składniki:

1/2 dyni Hokkiado

3- 4 żółte ziemniaki

główka czosnku

świeża gałka muszkatołowa

świeże zioła: szałwia, majeranek ( może być również tymianek), bazylia

sól, zielony pieprz

śmietanka kokosowa 1 łyżka

1 łyżeczka oliwy plus 1/2 łyż do podania na porcję

papryka słodka wędzona lub zwykła

odrobina kuminu

jeśli nie jesteś na diecie to 2 łyżki masła


Warzywa kroje w spore kawałki, całość układam na patelni z grubym dnem (u mnie Philipiak) dodaje pozostałe składniki i 4 łyżki wody, zagotowuje, zmniejszam gaz i duszę (nie podnoś pokrywki!) przez 10 - 12 minut, tyle aż warzywa się uparują, im większe kawałki tym dłużej. Czosnek musi być kremowy a warzywa rozpływające się w ustach.

Od razu napiszę, że jeśli masz kuchnie gazową a nie indukcję, to oczywiście czas jak zawsze razy 2. 

Całość posypuje łyżką parmezanu, podaje z 1 jajem sadzonym lub poszetowym i kawałkiem gotowanego indyka.

W wersji nie ft, podawaj z dowolnym mięsem, rybą czy jajami sadzonymi.


dynia

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI