maja 21, 2022

Jak zrobić super chrupiące bataty i ziemniaki? Mój sposób na przepysznie chrupiące i mięciutkie w środku ziemniaki!

bataty, pieczone ziemniaki

 


Pieczone i chrupiące warzywa, to bez wątpienia coś co, każdy z nas zjada ze smakiem. Dzieliłam się z Wami, już wieloma przepisami na frytki z batatów czy ziemniaków, dzisiaj przychodzę z extra pomysłem na chrupiące pieczone marchewki, ziemniaki i bataty.

Bataty są super chrupiące z zewnątrz i mięciutkie, kremowe w środku.

Koniecznie zróbcie sobie to danie w domu.

Co jest ważne?

- jeśli wybierzesz ziemniaki, postaw na odmianę mączystą o żółtym miąższu, białe ziemniaki są kruche i nie będą się nadać do pieczenia

- bataty wybierz te duże amerykańskie, są o niebo lepsze

- marchewka, ja stawiam zawsze na młode i jędrne marchewki, dzięki czemu mają sporą ilość wody w sobie, dzięki temu po upieczeniu są rewelacyjne





SKŁADNIKI I SPOSÓB PRZYGOTOWANIA PIECZONYCH CHRUPIĄCYCH WARZYW

- 1-2 duże bataty

- ziemniaki odmiany mączystej (6-7sztuk)

- młode marchewki (pęczek)

- oliwa z oliwek, 3 - 4 łyżki

- 3/4 szklanki płatków kukurydzianych

- 3/4 łyżeczki papryki słodkiej wędzonej

- 3 szczypty cynamonu

- 2 szczypty mielonej kolendry

- sól

- 2-4 łyżki sezamu


Warzywa obierz ze skórki, potnij na małe kawałki, zanurz w zimnej/lodowatej wodzie na 30- 50 min.

Przecedź przez durszlak, wymieszaj z w/w składnikami, umieść na blaszce i piecz w temp. 220 stopni C przez 30 - 40minut w zależności od tego, jakie grube kawałki pokroiłeś.

Pieczenie dół- góra lub termoobieg wtedy czas skróć o 5 - 10 minut.

Całość podawaj z sosem czosnkowym, pomidorowym lub czymś białkowym -mięso, ryba itd.

Ja podałam z przepyszną zapiekanką rybną. 

Przepis kolejny post- polecam!













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI