marca 07, 2021

FIT CURRY Z KURCZAKIEM I KOLENDRĄ



Fit przepisy ostatnio zagościły na blogu, na Waszą prośbę, nie sądziłam, że się aż tak Wam spodobają. To codzienne moje proste posiłki ale pełne smaku, chciałam Wam pokazać, że można jeść zdrowo i fit i przede wszystkim ze smakiem. Takie jest to danie! Pyszne i proste!

Kurczak w curry to danie na obiad lub kolację, jedna porcja ma około
 400 kcal 43 g białka, 9 g tłuszczu i 34 g węglowodanów.


PRZEPIS NA KURCZAKA W CURRY (1 porcja)

- 260 g cukinii
- 0,5 łyżeczki czarnego sezamu
- 145 g mięsa z polędwiczki kurczaka
- 100 g cebuli
- 50 ml mleka
- 100 g marchewki
-260 g passaty pomidorowej bio
- curry, sól, chili, świeża kolendra wedle uznania
- 2 ząbki czosnku
- 2 pieczarki

Cukinię kroimy w kostkę lub plasterki, cebulę w piórka. Marchewkę, pieczarki w cienkie paseczki.


wykonanie:

Mięso z kurczaka, cukinię, cebulę, czosnek, przyprawy, mleko, marchewkę, całość zalej kubkiem wody (120- 140ml), przykryj pokrywką i duś do miękkości. 
Dodaj passatę, całość zagotuj. 
Posyp świeżą kolendrą.

To danie bardzo często modyfikuje w zależności od tego co mam w lodówce: możesz zamiast marchewki dodać pieczarki, kalafiora, bakłażana. 
Do dania możesz dodać również czerwoną czy żółtą paprykę, pokrojone w kostkę bataty czy trochę kukurydzy z puszki.


TIPY:

To danie daje niesamowite możliwości tzw. czyszczenia lodówki.
Uwielbiam curry, choć zazwyczaj u mnie jest bez mięsne, a źródło białko stanowią ryby lub krewetki, ciecierzyca lub soczewicą.

Celowo podaje Ci wiele możliwości abyś mogła modyfikować je na wiele sposobów i tworzyć za każdym razem inne danie!




 


1 komentarz:

  1. Super post! :)

    Zapraszam na mojego bloga i Instagrama
    wwww.truskawkowa-fiesta.blogspot.com
    www.instagram.com/truskawkowa_fiesta

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI