kwietnia 06, 2020

Cielęcina w sosie paprykowym z kaszą jeczmienną

Cielęcina w sosie paprykowym to szybki przepis na obiad. Wiecie, że nie jestem fanką mięsa i to gości na moim talerzu okazjonalnie, ale mój mąż je mięso 1- 2 razy w tygodniu. Staram się aby to było dobrej jakości mięso, mogę polecić Wam cielęcinę. Przygotowuje się ją bardzo łatwo, szybko poddaje obróbce termicznej, mięso jest mięciutkie i rozpływa się w ustach. Taki klasyk obiadowy w postaci mięsa w sosie, kaszy i ogórka kiszonego, czasami na takie proste rzeczy też przychodzi mi ochota. 







PRZEPIS NA CIELĘCINĘ W SOSIE PAPRYKOWYM


- 2 porcje cielęciny 
- 1-2 ząbki czosnku
- łyżeczka przyprawy papryki słodkiej
- 200 ml sosu paprykowego (domowej roboty ) jeśli nie masz użyj passatty pomidorowej
- łyżeczka skrobi ziemniaczanej
- olej

Cielęcinę kroimy w kostkę taką 2 cm na 2 cm, podsmażamy na oleju wraz z papryką słodką mieloną. Całość musi się mocno przesmażyć, dodajemy czosnek i sos paprykowy. 
Całość przykrywamy pokrywką i dusimy około kwadrans.
Doprawiamy mięso solą i pieprzem.
W szklance rozpuść skrobię w 70 ml wody. Dodaj do gotującego się sosu, mieszaj aż do uzyskania równej konsystencji.
Sos podajemy z ugotowaną kaszą jęczmienną. Oprósz świeżą natką pietruszki, podawaj z ogórkiem kiszonym.


Gotowe!


PS. Ja dodałam PESTO LASKOWE 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI