stycznia 01, 2020

Ciasteczka z kajmakiem



Miałam chwilę wątpliwości, czy dodawać ten przepis na ciasteczka, ponieważ receptura na nie jest dość dziwna i może mocno zaskoczyć. Ale takie ciasteczka możecie wykonać na wiele, wiele sposobów tyle, ile podsunie Wam wyobraźnia. Ja swoje kruche - makowe ciasteczka zrobiłam z masy z białego maku i marcepanu. Zostało mi jej robiąc rogaliki, na które oczywiście znajdziecie przepis na blogu, zastanawiałam się długo co z niej zrobić i wpadłam na pomysł, że dodam do niej mąki i masła, zrobię ciasto i upiekę ciasteczka. Nie miałam kompletnie pojęcia co wyjdzie, a był to strzał w dziesiątkę! Ciasteczka okazały się przepyszne i ich smak ciężko mi w gruncie rzeczy do czegoś porównać, po prostu pachniały masłem, smakowały marcepanem i białym makiem.
Jeśli masz ochotę na takie to oczywiście możesz je zrobić, przepis podaje poniżej, ale jeśli nie chcesz się trudzić w przygotowaniu takiego ciasta, to równie dobrze sprawdzą się kruche ciasteczka, które nadziejesz kajmakiem.



CIASTECZKA KRUCHE MAKOWE:

- 2 szklanki masy z białego maku i marcepanu (przepis)
- 120 g masła
- 1 szklanka mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 żółtka
- 2 łyżki cukru pudru


Masło, cukier i żółtka ucieraj na puch, dodaj masę makową i mąkę. Wstaw do zamrażalki ciasto na kwadrans.
 Rozwałkuj wycinaj ciasteczka i piecz 12-15 minut w temp. 180 stopni C.



CIASTECZKA KRUCHE MAŚLANE

- 3 żółtka
- 200 g masła
- 350 g mąki orkiszowej jasnej
- 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
- 4 łyżki cukru pudru

Zagniatamy ciasto, chłodzimy w zamrażalniku przez kwadrans. Rozwałkuj, wycinaj ciastka i piecz od razu w nagrzanym piekarniku.


Wystudzone ciastka przekładamy gotowym kajmakiem z puszki i łączymy ze sobą, jak markizy.






Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI