marca 10, 2019

Ciasteczka owsiane z bananami i gorzką czekoladą!



Ciasteczka owsiane to chyba najczęściej robione ciastka na całym świecie, ile gospodyń domowych (nie lubię tego słowa gospodyni, ale trudno mi zawsze znaleźć inne heheh) tyle ich wersji, ja zawsze też robię je ciutkę inaczej, dodając a to nowy składnik, lub po prostu patrząc co mam obecnie w kuchennych szafkach.
Takie ciastka są idealne dla dzieci jako zdrowsza wersja słodyczy, lub jako drugie śniadanie. Polecam również studentom, jako przekąski na uczelnie, są sycące i smaczne!



PRZEPIS NA CIASTECZKA OWSIANE Z BANAMI I CZEKOLADĄ:



- 600 g mieszanki płatków owsianych lub mieszanki płatków na owsiankę ( u mnie mieszanka różnych płatków owsianych, górskich, błyskawicznych, żytni, suszonej żurawiny, jabłek, orzechów, zawsze wszystko zbieram w jednym słoju i dodaje często różne super foods siemienie lniane, jagody goi, pyłek pszczeli czy to jakieś pestki typu słonecznik, dynia lub ... nasiona chia, posiekane suszone morele, daktyle, chipsy z kokosa, jednym słowem taka moja domowa gotowa mieszanka na owsiankę, i z niej zawsze robię takie ciasteczka)

- 200 g masła (zamiennie olej kokosowy ale to już nie te same ciastka, z prawdziwym masłem są najlepsze!)

- 3 bardzo dojrzałe banany ( u mnie dość duże)

- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

- 1 tabliczka gorzkiej czekolady mocno pokruszonej lub posiekanej

- 100 - 150 g mąki owsianej (jeśli nie masz zmiel w młynku płatki owsiane, jeśli nie masz, użyj mąki pszennej; mąki dodajemy te 50 gram mniej lub więcej, każdy banan waży troszkę inaczej, więc te dwie łyżki mąki może się okazać, że trzeba dodać więcej, ciasto powinno być zwarte)

- 4 czubate łyżki brązowego cukru

- 1/4 łyżeczki cynamonu

- 1/5 łyżeczki kardamonu

- 3 jajka


Banany rozgnieć widelcem.
Masło stop w rondelku dodaj cukier i rozpuść go, dodaj banany, wymieszaj. Do miski wsyp mieszankę płatków i dodaj mokre składniki, wymieszaj, dodaj mąkę i proszek do pieczenia. Na samym końcu dodaj czekoladę, wymieszaj delikatnie.
Ciastka formuj na blaszce na duże kółka - środek dłoni.
Pieczemy na złoty kolor, u mnie 175 stopni C przez 35 minut.
Studzimy na kratce.




1 komentarz:

  1. Karola sledzę Cię na insta, w końcu odważylam się spróbować Twoje przepisy... Czemu ja tegi nie zrobiłam wcześniej!!!!
    Upiekłam te ciasteczka i się w nich zakochałam. Piekę je teraz w rożnych wariacjach, z kokosem, z chia, z biała czekoladą którą nie wiem czemu uwielbia mój narzeczony. Polecam to moje owsiane odkrycie.

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI