września 03, 2018

Pyszna sałatka z cykorią, jajkiem sadzonym i figami!




Dzisiaj mam dla Was pyszną sałatkę, której przygotowanie pokazywałam Wam na moim kanale na Instagramie. To idealna sałatka na lunch czy kolację na koniec lata. Jest lekka, ale jednocześnie sycąca. Wyszła przepyszna! Smaki bardzo dobrze ze sobą współgrają i tworzą zgraną całość, koniecznie spróbujcie tej sałatki z cykorią.




PRZEPIS NA SAŁATKĘ Z CYKORIĄ I JAJKIEM SADZONYM

- 1 cykoria
- 4-5 pieczarek
- 1/5 awokado dojrzałego
- 1 figa
- kilka suszonych pomidorów w oleju
- listki bazylii
- łyżka kaparów
- 1 jajko (smażymy na sadzone)
- podajemy z grzankami np. z bagietki rustykalnej
- olej lub oliwa do smażenia pieczarek
- opcjonalnie olej ze słoiczka po suszonych pomidorach

Cykorie kroimy na ćwiartki, pieczarki smażymy na mocno nagrzanym oleju, solimy je pod koniec smażenia.
Awokado i suszone pomidory kroimy na mniejsze kawałki.
Figi w ósemki.
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą i podajemy z ciepłą podpiekaną grzanką.
Ja już do sałatki nie dodałam oliwy ponieważ nie było takiej potrzeby, smażone pieczarki i jajko sadzone, jak i pomidory w oleju są wystarczająco "tłuste" i robią za dresing w sałatce. Dodatkowo awokado nadaje idealną kremowość z każdym kęsem.
Całość wyszła po prostu przepysznie!






1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI