sierpnia 24, 2018

Domowy Fast Food, czyli mini pizze z cukinii!



Ostatnio trochę tu mnie mniej, ale niestety czasu ostatnio miałam tak mało, że na blogowanie już go prawie nie starczyło. Zdjęcia robiłam dla Was sytematycznie, ale już z opublikowaniem przepisu miałam problem. Ale mam nadzieję, że teraz wrócę do systematycznego publikowania postów na blogu. Sezon na cukinię w pełni więc dzisiaj danie z cukinią w roli głównej, to typowy domowy fast food takie danie pamiętam jeszcze z czasów nastoletnich, robiła je moja mama. To takie mini pizze z cukini, coś jakby pizza coś jakby zapiekanka. Pyszne i co tu dużo pisać kaloryczne!






składniki na pizze z cukinii:

spody:

- 1 duża cukinia 
- olej rzepakowy do smażenia około 1 litra
- bułka tarta

Cukinię kroimy na 1 cm plastry, oprószamy odrobiną soli i obtaczamy w bułce tartej.
Olej mocno rozgrzej - tylko wtedy cukinia nie będzie go "piła". Po wrzuceniu kawałka cukinii na olej, powinien mocno się pienić, smażymy na deliakatny złoty kolor. Wyjmujemy łyżką cedzakową, układamy na papierze, następnie przekładamy na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.

Na wierzch:

- plasterki pieczarki
- plasterki ugotowanego jajka
- plastry pomidora
- po plasterku np. szynki lub boczku lub żółtego sera lub mozzarelli (wedle uznania)

Całość zapiekamy w piekarniku przez 20- 30 minut, temp. 180 stopni C.

Na wierzch sos:

- 1/4 szklanki ketchupu bardzo dobrej jakości
- 1/4 szklanki koncentratu pomidorowego
- odrobina chilli
- 3 łyżki wody lub zalewy po zielonych oliwkach (wtedy już sosu nie musisz solić!)
Całość wymieszaj na jednolitą masę.

Sosem polej mini pizze i dodaj listki bazylii. Pyszne!


1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI