czerwca 21, 2018

Raviolii z łososiem i serkiem kozim! To danie jest przepyszne!



Kuchnia włoska to coś co my Polacy kochamy. Lubimy smakować włoskich specjałów bo są proste w wykonaniu, pyszne i nie wymagają zbyt wielu składników. Zaraz po pizzy i wszelakich pastach, królują ravioli. Te małe włoskie pierożki u mnie najczęściej lądują na talerzu z nadzieniem ze szpinaku lub z dyni. Ale ostatnio poszukuje nowych smaków i nowych połączeń, dlatego postawiłam na łososia i serek kozi. I to był strzał w dziesiątkę!












Przepis na ravioli od kilku lat robię według receptury Gwyneth Paltrow

2 jajka z chowu na wolnym wybiegu
10 żółtek dużych jaj
300 g mąki pszennej (najlepiej durum) lub tortowa
plus odrobina mąki do zagniatania


Z w/w składników zagniatamy ciasto na stolnicy. Owijamy folią.
Dzielimy na mniejsze części i wałkujemy na duże blaty. Ja dodałam przy wałkowaniu koperek, dzięki czemu w cieście są widoczne jego łodyżki ;-)

Nadzienie:

- 100 g serka koziego
- 100 g serka mascarpone lub biały chudy
- 150 g wędzonego łososia
- sól morska

W/w składniki zagniatamy widelcem na gęstą masę.

Masę układamy na blacie ciasta, przykrywamy drugim i wycinamy ravioli. wrzucamy na wrzątek, jak wypłyną gotujemy 2-3 minuty.
Podajemy np. z palonym masłem, botwinką i posypką ze zrumienionego pieczywa.
W tym celu pęczek botwinki myjemy, i przesmażamy na maśle z odrobiną soli i miodu. Botwinkę przekładamy na talerz. Na suchej patelni na oliwie z oliwek, rumienię pokruszone drobniutko pieczywo. Całość dania posypuję takim chrustem z pieczywa i gotowe!

Pyszne, polecam!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI