lutego 13, 2018

SZASZŁYKI Z KURCZAKA I ANANASA Z RYŻEM JAŚMINOWYM!


Znamy się już trochę i wiecie, ze uwielbiam kuchnie świata, bardzo ciągnie mnie do kuchni tajskiej, dalekowschodniej, ale równie chętnie, poznaję techniki kuchni francuskiej czy hiszpańskiej. Ostatnio mam manię szukania i odkrywania nowych smaków. Ale też często wracam do sprawdzonych połączeń smakowych dobrze mi już znanych. 
U mnie w kuchni lubię gotować szybko i prosto, co nie oznacza nudnie i nijako! Czasami tak sobie rozmawiam z moim Lubym o gotowaniu i o tym co się dzieje w naszej kuchni, i moja połówka, ostatnio stwierdziła, że pewnie dużo ludzi myśli, że to co robię to jakieś skomplikowane przepisy i techniki, a tak na prawdę każde danie powstaje bardzo szybko i co rusz odkrywamy nowe smaki. ważne aby się otworzyć i szukać nowych składników. Dlatego nie bój się gotować i eksperymentować!
Od zawsze powtarzam, ze prosta kuchnia jest najlepsza. Bo przecież to te najprostsze dania zyskały sławę na cały świat, jak chociażby kuchnia włoska - to przecież prosta kuchnia rolników, którzy posiłki przygotowywali z tego co mieli, trochę mąki, trochę pomidorów i sera i tak powstała pizza, makarony z wszelakimi dodatkami również. 

Dziś mam dla Was również bardzo prosty pomysł na obiad i równie pyszny! Proste szaszłyki z kurczaka, które urozmaiciłam dodając na szpadki świeżego ananasa, jako dodatki postawiłam na ryż jaśminowy, ale gotowany w mleku kokosowym i karmelizowaną kapustę pak czoi.
Prosto ale nietuzinkowo! Prosto ale zaskakująco pysznie!
Spróbuj!



PRZEPIS NA SZASZŁYKI Z KURCZAKA:



- 2 filety z kurczaka (lub mięso z udek)
- 1/2 świeżego ananasa (w zastępstwie ten z puszki)
- oliwa z oliwek
- słodki sos chilli, sól

Kurczaka i ananasa kroimy w grubą kostkę.
Mięso maczamy w sosie i naprzemiennie z ananasem nabijamy na szpadki.
Grillujemy na patelni grillowej- jeśli nie masz wstaw do piekarnika na 25 minut.

PONADTO:

- 4 porcje ryżu jaśminowego
- 1/2 puszki mleka koksowego + woda
- sól

Ryż gotujemy według instrukcji na opakowaniu, ale zamiast użyć wody, zastępujemy 1/2 szklanki wody połową szklanki mleka kokosowego.

- Kapusta pak choi po 1-2 szt na porcje
- oliwa z oliwek
- 2 łyżki miodu

Na oliwie z oliwek podsmaż kapustę z każdej ze stron, oprósz solą, dodaj an patelnie miód i skarmelizuj kapustę.

Na talerz wyłóż porcję ryżu, po dwa małe szaszłyki i po 1-2 sztuki skarmelizowanej kapusty pak czoi.
Całość oprósz posiekanym chilli i natką pietruszki wedle uznania.
Smacznego!


Wypróbuj tez inne przepisy na OBIADY, które zrobisz w kwadrans!



1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI