lutego 19, 2018

Polędwiczki z kurczaka na puree z dyni i makaronem z cukinii w pesto.



Ostatnio będąc na warsztatach kulinarnych miałam okazję jeść karmelizowane polędwiczki drobiowe z puree z marchewki. Dzisiaj u mnie podobne danie, ale jednak  zupełnie inne.

To, że lubię dynię to już dobrze wiecie, na blogu znajdziecie aż 60 przepisów na to warzywo, mówi samo przez się. Dynię lubię najbardziej za to, że jej smak można łamać na sto różnych sposobów i za każdym razem odkrywać to warzywo na nowo. Cukinia to też jedno z moich ulubionych warzyw, ostatnio najczęściej spożywam ją albo pieczoną, albo grillowaną albo właśnie w postaci makaronu.
Cukinia również, jak dynia, jest dość mdła i delikatna, więc możesz ją łączyć z wieloma składnikami o intensywnym smaku. Ja postawiłam na migdałowo- orzechowe pesto z parmezanem i dużą ilością bazylii. Całość podałam z polędwiczkami z kurczaka karmelizowanymi na miodzie.
Pyszne i proste danie dla całej rodziny.


PRZEPIS dla 4 os.

PUREE Z DYNI

- 2 kubki puree z pieczonej dyni Hokkaido
- 2 pieczone ząbki czosnku
- sok z 1/2 cytryny
- 1 duża ugotowana marchew
- 2 -3  łyżki masła
- sól, pieprz

W/w składniki zmiksuj blenderem na puree, dopraw do smaku sokiem z cytryny i solą.




Spaghetti z cukinii z pesto

- 2 średnie cukinie

- 1/2 szklanki migdałów
- 1/4 szklanki orzechów nerkowca lub innych jak włoskie czy laskowe ( bez skórki)
- 1/4 szklanki oliwy z oliwek
- 1/2 listków bazylii ze standardowej donniczki
- starty parmezan wedle uznania
- sól, sok z limonki

Cukinię za pomocą maszynki potnij na makaron, przelej wrzątkiem.
Z pozostałych składników zrób pesto albo w moździerzu albo w blenderze.
Makaron z cukinii wrzuć na gorącą patelnię dodaj pesto i przemieszaj kilka razy, max 2- 3 minuty.



POLĘDWICZKI KARMELIZOWANE:

- 4 porcje polędwiczek drobiowych
- sól, pieprz
- 2 łyżki oliwy
- 2 łyżki miodu

Na oliwie podsmaż z każdej ze stron filet z kurczaka , dodaj miód, poczekaj aż mięso zacznie się karmelizować. Dopraw solą i pieprzem.


Na talerzu wyłóż puree z dyni, polędwiczki, porcje makaronu z cukinii w pesto - dodatkowo oprósz parmezanem.
 Całość podałam z  mieszanką świeżych sałat- polaną oliwą z dodatkiem bazylii-  z ogórkiem zielonym.
Pycha!




2 komentarze:

  1. Mnie, jak widzę na talerzu dynię, od razu robi się wesoło :-) To ten piękny kolor :-)

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI