grudnia 20, 2017

PRZEPIS NA ŚLEDZIE PO WŁOSKU

Śledzie! 

Ich nie może zabraknąć na wigilijnym stole! Ja, jak już dobrze wiecie, jestem miłośnikiem śledzi. Robię je na bardzo wiele sposobów. Mój Luby, w gruncie rzeczy co trzeci dzień je śledzie na kolację, jest ich chyba największym fanem! Na imprezach, wiadomo śledzik lubi pływać, więc schodzi w pierwszej kolejności. Dziś mam dla Was przepis na śledzie po włosku, gwarantuję znikną z talerzyka zanim się obejrzysz!





PRZEPIS NA ŚLEDZIE PO WŁOSKU

- 6-7 sztuk matiasów 
- 1 cebula
- 1/2 szklanki suszonych pomidorów w oleju
- 15 - 20 zielonych dużych oliwek
- olej lub oliwa
- 1 łyżka suszonej bazyli
- 1 łyżka ziół prowansalskich

Śledzie myjemy i płuczemy w wodzie, aż będą o odpowiednim dla nas stopniu słoności. 
Kroimy na porcje.
Cebulę i pomidory siekamy drobno. Oliwki na plasterki.
Wszystkie składniki mieszamy ze sobą, zalewamy olejem, przekładamy do słoika. Pamiętajcie, aby śledzie były zalane olejem po sam wierzch. 
Śledzie marynujemy przez noc.

Gotowe!
Pyszne idealne śledzie na wigilijnym stół.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI