sierpnia 23, 2016

Ucierane ciasto z jeżynami i czekoladą




Dostałam od siostry pudełeczko jeżyn jakoś nie było zbyt dużo czasu aby wymyślać trudne ciasta, zresztą za oknem gorąc, więc postanowiłam zrobić szybkie ciasto ucierane z jeżynami i czekoladą. Ciasto w smaku przypomina muffinki, jest dość wilgotne i lekko tłuste. Nie jest zbyt słodkie. Prosta i łatwa propozycja na szybkie ciasto, wtedy kiedy nie masz zbyt dużo czasu na pieczenie. 
Ciasto jest bardzo smaczne i nie zsycha się szybko. Można dodatkowo polać je roztopioną czekoladą bądź posypać cukrem.




SKŁADNIKI:

- 270 g mąki pszennej
- kostka masła
- 120 ml mleka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 170 g cukru
- 2 jajka
- cukier waniliowy
- 250 g jeżyn + łyżka mąki do obtoczenia
- kilka kosteczek czekolady posiekanej


W rondelku stop masło z mlekiem, cukrem. Przestudź masę dodaj wszystkie pozostałe składniki oprócz białek. Te ubij na sztywno i dodaj do masy. Jeżyny obtocz w mące i wyłóż na wierzch ciasta. Ciasto piekłam w średniej foremce.
temp.  160 stopni C, czas: 50 minut (do suchego patyczka)




9 komentarzy:

  1. Uwielbiam ucierane ciasta, wygląda kusząco i bardzooo apetycznie :)
    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasto ucierane ale z jeżynami i czekoladą nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to nic straconego można zawsze zrobić i spróbować bo jest pyszne ;-)))

      Usuń
  3. Dawno jeżyn nie jadłam, chyba muszę się rozejrzeć jutro :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. KONIECZNIE WARTO SPRÓBOWAĆ ICH LATEM ;-)))) BUZIACZKI

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI