stycznia 09, 2015

Roladki z kurczaka w boczku/ bakłażan perfumowany różą z granatem!











Nietuzinkowe połączenia to zdecydowanie moja specjalność! Dzisiaj proponuję Wam na przygotowanie przepyszny obiad, soczyste i chrupiące piersi z kurczaka w boczku z tymiankiem i różowym pieprzem, podane z kaszą burgul (arabska kasza) i obłędnymi bakłażanami z melasą z granata, perfumowane wodą różaną. Takie smaki kuchni arabskiej. Woda różana na mojej półce stała dość długo zanim po nią sięgnęłam (możecie kupić w sklepach z kuchniami świata), w głowie długo dojrzewał mi pomysł z czym ją połączę, oczywiście jest cała masa przepisów gdzie możną ją użyć, ale ja chciałam jakoś tak inaczej. ;-) . I udało się połączenie, róży, bakłażana i kwaskowatej melasy z granata (do kupienia w sklepach z arabską kuchnią) dało nie smakowite wrażenia smakowe. Jestem z siebie bardzo zadowolona i szczerze Wam polecam ten smak!

To do roboty! (tzn. do kuchni)
;-)








SKŁADNIKI:


NA ROLADKI:
- pierś z kurczaka podwójna
- 6 plasterków boczku surowego
- tymianek suszony
- pieprz różowy
- sumak (przyprawa arabska)
- 1/2 łyżeczki do kurczaka

Piersi nacieramy przyprawami, marynujemy około 30 minut.
Owijamy boczkiem i smażymy, posypując tymiankiem, na minimalnej ilości tłuszczu (tłuszcz wytopi się z boczku). Na złoty i rumiany kolor.



NA BAKŁAŻANY:

-  bakłażan dość spory
- 3 cebule szalotki lub dymka
- 3 łyżki oliwy z oliwek
- 3 łyżki melasy z granata
- 1 łyżeczka sosu sojowego jasnego
- woda różana około 1/3 łyżeczki
- sól, pieprz kolorowy świeżo zmielony

Bakłażany kroimy na półplasterki, cebulkę w prążki. Smażymy w woku ciągle mieszając około 7 minut. Dodajemy pozostałe składniki i przykrywamy pokrywką. Dusimy około 12 minut. Odkrywamy pokrywkę odparowujemy sos, skrapiamy wodą różaną. Posypujemy dymką!

Kaszę przygotowujemy zgodnie z instrukcją na opakowaniu!







SMACZNEGO!


Buuuziaki!

Zapraszam na mojego FanPage na Facebooku! Będzie mi miło jeśli polubisz mój wpis.



1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI