stycznia 28, 2015

Dietetyczny wegetariański pasztet z czerwonej soczewicy!







WEGETARIAŃSKI PASZTET Z CZERWONEJ SOCZEWICY!



Prosty, bardzo smaczny i pożywny pasztet z czerwonej soczewicy. Tych, którzy jeszcze nie próbowali zaskoczy smakiem i będziecie często wracać do tego przepisu. Pasztet podałam na pełnoziarnistej bagietce, z rukolą, ogórkiem zielonym i kiełkami rzodkiewki!

Pycha!






SKŁADNIKI:


- 1,5 szklanki suchej czerwonej soczewicy
- 2 ząbki czosnku
- 4 łyżki oliwy z oliwek
- 3 żółtka (nie są konieczne jeżeli nie jesz również jaj)
- 3 szalotki
- przyprawy: kminek mielony, sól, pieprz kolorowy, majeranek
- 2 łyżki mąki ryżowej

Soczewicę gotujemy do miękkości, studzimy.
Szalotkę i czosnek zeszklij na oliwie z oliwek.
Wszystkie w/w składniki zmiksuj blenderem na gładką masę (jeżeli chcesz aby pasztet był kremowy, dodaj 4 łyżki oleju rzepakowego)
Pieczemy 45 minut w temp. 200 stopni.




Smacznego!


Co sądzicie?


4 komentarze:

  1. Bardzo lubię pasztety z soczewicy. Ja dodaję jeszcze ze dwie ugotowane marchewki, wtedy robi się nieco słodszy i bardziej pomarańczowy ;) Kanapki na pewno były przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie przygotowuje pasztet dodałam dwie marchewki i łyżkę koncentratu-jestem bardzo ciekawa smaku;)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajnie wygląda :) aż ide poszukać swoich zapasów czerwonej soczewicy ;)

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI