września 24, 2014

Risotto z suszonymi pomidorami i pietruszką! /Smażony mintaj






Obiad przygotowywany specjalnie dla mojego K. <3

Przepyszne risotto zrobiłam z ryżu basmati, dodałam suszone włoskie pomidory w zalewie z oliwy z oliwek, ząbek czosnku, dużo świeżej natki pietruszki. Risotto podałam z delikatną smażoną rybą.
Polecam!






SKŁADNIKI:

- 2 filety ryby np. mintaj
- mąka pszenna do obtoczenia ryby
- sól morska
- olej do smażenia

Risotto:

- 300 g ryżu basmati
- 200 ml białego wina wytrawnego
- 10 pomidorów suszonych w zalewie
- 1/2 pęczka natki pietruszki
- 1-2 ząbki czosnku
- zmielony pieprz kolorowy
- sól morska
- łyżka masła

W dużym rondlu na maśle podsmaż przeciśnięty czosnek, sól i pieprz, podlej białym winem, odczekaj chwilę aż alkohol odparuje (gotuj 2 minuty). Dodaj ryż i ciągle mieszając dodawaj po 100 ml wody. Jak ryż wchłonie wodę , dodawaj kolejną porcję, aż cały ryż będzie ugotowany. Dodaj posiekane czerwone pomidory. Ciągle mieszając gotuj jeszcze 5 minut. Do gotowego risotta dodaj posiekaną pietruszkę i podawaj od razu gorące. Risotto można jeść samo bez dodatków lub możecie je podać np. z rybą smażoną lub na parze. Ryba powinna charakteryzować się delikatnym smakiem np. mintaj lub dorsz. 





Smacznego!


2 komentarze:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI