września 28, 2017

MINI PIZZE DLA KIBICÓW



MINI PIZZE DLA KIBICÓW 


Jak przygotować szybko, smaczne, nietuzinkowe, nowe i atrakcyjne dla mężczyzn przekąski na mecz piłki nożnej? Muszę Wam powiedzieć, że ja uwielbiam oglądać mecze piłki nożnej i chyba jestem większym kibicem od mojego męża. Nie trzeba mi tłumaczyć co to spalony ani co to tiki- taka. Po prostu piłkę oglądam od zawsze i chyba co raz więcej Pań, odnajduje w kibicowaniu naszym, co raz więcej frajdy. Oczywiście mecz najlepiej ogląda się w dużym gronie znajomych z piwkiem w ręku i jakąś dobrą przekąską. Ja postawiłam ostatnio na mini pizze, w wersji na maxa spolszczonej i jesiennej. No i co tu dużo pisać, były hitem!
Polecam!




SKŁADNIKI NA MINI PIZZE

CIASTO NA PIZZĘ;

- 300 g mąki typ 00 (włoska mąka na pizze, jeśli niestety nie masz użyj tortowej)
- 3/4 szklanki wody ciepłej
- 15 g świeżych drożdży
- 3 łyżki oliwy z oliwek
- 1/2 łyżeczki soli
- szczypta cukru

Mąkę wysp do miski, połowę wody w kubku połącz z drożdżami i cukrem, wlej do miski i wymieszaj z częścią mąki. Odstaw na 20 minut. Kiedy rozczyn jest już dość duży, dodaj resztę składników i zagnieć elastyczne ciasto, odstaw na 45 do 60 minut, aż podwoi objętość. Najlepiej w ciepłe miejsce. Ciasto rozwałkuj na 4 blaty.



NA WIERZCH:


- 2 -3 białe kiełbasy Maestro Henryk Kania
- ser brie
- parmezan
- 3 plastry gruszki
- listki rozmarynu, cząbru, bazyli
- garść świeżych kurek
- 1-2 figi

Sos na pizze:


- 3 talarki (około 3 łyżki) serka koziego
- 70 -100ml śmietany 18%
- 1/4 łyżeczki czosnku granulowanego
Całość wymieszaj dokładnie na gęsty krem.

Dwa blaty ciasta smarujemy sosem, układamy plasterki białej kiełbasy, gałązki rozmarynu, listki cząbru, obgotowane i osuszone kurki (obgotowujemy przez 2 minuty), posypujemy obficie parmezanem.
Dwa kolejne blaty smarujemy sosem, dodajemy plastry gruszki, zioła, białą kiełbasę, ser brie, ser parmezan.

Pieczemy w nagrzanym piekarniku, temp 230 stopni C, temp 12-14 minut.




Pizzę podałam z czosnkowo- ziołowym sosem.

100 ml śmietany 12% + 100ml jogurtu greckiego + 1 łyżka majonezu + 1 łyżka serka śmietankowego +  dużo świeżych ziół takich jak bazylia, oregano + 1 ząbek czosnku, całość mieszamy i odstawiamy na min 3 godziny do lodówki.

Na gotowe pizze możesz dodać plastry świeżych fig i obficie posypać je świeżymi ziołami.

Polecam palce lizać!




4 komentarze:

  1. ja zawsze miałam takiego fioła na punkcie siatkówki i piłki ręcznej :) jeszcze w dzieciństwie tata we mnie zaszczepił. pamiętam jak nie przepuszczaliśmy żadnego meczu (mój tata sam kiedyś grał w piłkę ręczną :)). ach, wspaniałe wspomnienia... teraz dzieli nas 2000kilometrów i tak brakuje tych wspaniałych chwil....

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI