września 01, 2015

Ciasto ze śliwkami!









Jest pysznie!

Sezon w pełni, śliwek do wyboru do koloru, ciemnofioletowe, szaro-fioletowe, żółte, pomarańczowe. Uwielbiam ten czas, i ten smak! 
Zapraszam!









SKŁADNIKI:


NA CIASTO KRUCHE:

- 200 g mąki pszennej
- 100 g masła
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 jajo 
- 50 g cukru
- kilka kropel soku z cytryny
- płaska łyżka jogurtu
- mąką do podsypywania

Ciasto szybko zagnieć i włóż do lodówki na minimum 20 minut.







NA MASĘ:

- śliwki węgierki około 1 kilograma

Śliwki myjemy i drylujemy, kroimy na połówki.

- 2 jaja
- 1 białko
- 100 ml mleka
- serek mascarpone
- 4 czubate łyżki cukru

Z w/w składników, za pomocą trzepaczki, robimy płynną masę.

Wyciągamy ciasto z lodówki, wylepiamy nim dużą tortownicę, układamy połówki śliwek dość ciasto. Zalewamy masą, wstawiamy do pieca na godzinę.
Ja piekłam w temp 165 stopni C.







Wyciągamy z pieca, studzimy całkowicie.

Smacznego!




Zapraszam na mój profil na instagramie!
Smyk_W_Kuchni!



3 komentarze:

  1. czy te słodkości muszą wyglądać tak kusząco? :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajowe ciasto :) Ze śliwkami najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wygląda! Po przeczytaniu składników doszłam do wniosku że to taki "niby" sernik :)

    cakesbykejt.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI