grudnia 19, 2021

Przepis na biszkopt idealny do tortu. BISZKOPT JASNY


Przepis na biszkopt idealny na tort lub dowolne ciasto.

Znacie mnie i wiecie, że jestem perfekcjonistką, nie idę na pół środku, zawsze drążę temat tak długo aż uzyskam zadowalający mnie w stu procentach efekt. Na moim blogu znajdziesz kilka świetny przepisów na biszkopt, wypróbowałam też przepisy moich koleżanek po fachu, które śledzi na IG po kilkaset tys. osób, które robią piękne torty, niestety każdy z tych przepisów mnie zawodził... Stworzyłam sama dwa bardzo dobre biszkopty. 
Ale szukałam ideału, dlatego zaczęłam rozmawiać z cukiernikiem, osobą, która całe życie zajmuje się wypiekaniem tortów. 
Pierwsza rzecz jaka nie dawała mi spokoju, czemu w tym kraju wszyscy robiąc biszkopt ubijają pianę z białek i potem dodają żółtka. 
W swoim życiu zrobiłam myślę, że lekko ze 2 tysiące omletów biszkoptowych -hahah- serio! To nic innego jak biszkopt tyle, że smażony na patelni, zaczęłam je robić perfekcyjne w momencie kiedy zaczęłam ubijać żółtko z białkiem od razu, dzięki czemu masa jest tak sztywna, że ten biszkopt nigdy nie opada.
We wszystkich filmach z USA biszkopty ubija się w ten sposób, że jaja wybija się całe, nikt nie oddziela żółtek i białek.
To była też pierwsza rzecz, jaką zmieniłam.
Musimy ubić żółtka i białka razem, na jasną sztywną masę, trwa to dość długo, ale od tego procesu zależy cały sukces. 
Bo to dobrze ubite żółtka i białka powodują, że do biszkoptu nie używasz proszku do pieczenia, jak i że struktura biszkoptu jest równomierna i elastyczna. Dzięki czemu możesz robić i 3 piętrowe torty!
Co ważne podaje Ci przepis na BISZKOPT JASNY NA JAJKACH ROZMIARU L
jeśli użyjesz jaj w rozmiarze M będą to inne ilości cukru i mąki!

Używam takiej specjalnie wysokiej tortownicy, jeśli takiej nie masz to taki biszkopt wypiecz w dwóch mniejszych tortownicach, dzięki czemu uzyskasz tak wysoki biszkopt, lub w jednej dużej, dzięki czemu będzie szerszy a niższy.

Moja tortownica ma średnicę 20-21 cm.

Biszkopt zawsze piekę, tradycyjną metodą francuską, czyli grzanie piekarnika dół, blacha na środku piekarnika.
CZAS pieczenia uzależniony od piekarnika - to oczywista oczywistość, u mnie to jest 35 -40 minut. Piekę do momentu aż jest jasnozłoty.

Biszkopt studzimy całkowicie, według szkoły cukierniczej, biszkopty piecze się dzień wcześniej niż robi się tort!

Co ważne taki biszkopt może stać nawet 3-4 dni za nim go użyjesz to tortu, a jako tort kolejne 4 -5 dni w zimnym miejscu!

przepis na biszkopt idealny:

- 5 jaj rozmiar L
- 300 g cukru pudru
- 300 g mąki pszennej tortowej

Jaja ubijamy razem na sztywną i jasną masę, dodajemy cukier, dalej ubijamy, przesiewamy mąkę, mieszamy rózgą delikatnie.
Wylej do formy, wysmarowanej olejem i obsypanej bułką tartą.


Smacznego!


3 komentarze:

  1. czy zawsze obsypujesz forme? ja nigdy i rosnie mi ladnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Hey. Pytanie. Mam wiejskie jajka.kto wie .jaki rozmiar.czy można zwazyc? Może podasz jaka waga jak na ten biszkopt? Pomoże mi to

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI