grudnia 23, 2021

Pierogi na słodko z serem w pomarańczowym karmelu!



Pyszny pomysł na pierogi na Wigilię, ale nie tylko, to jedne z moich ulubionych pierogów, tuż po pierogach z jagodami oczywiście ;-), robię je z innego ciasta niż pierogi z kapustą i grzybami czy ruskie z prostego powodu farsz do tych pierogów robię z sera białego tłustego i jaj, jest dość luźny i musi się chwilę dłużej gotować taki pieróg, zatem ciasto musi być bardziej ciastem przypominającym ciasto na ravioli niż na pierogi. Określiłabym je gdzieś w połowie drogi ;-).

FARSZ DO PIEROGÓW Z SEREM NA SŁODKO

- 400 g białego sera lub ricotty
- 3 żółtka
- 2 białka
- można też dodać łyżkę tłustej śmietany
- od 2 do 5 łyżek cukru, 

Całość zmiksuj blenderem na gładką masę.

CIASTO NA PIEROGI

- 350 g mąki pszennej typ 500
- 3 żółtka
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- wrzątek


Ciasto na pierogi powinno wykonywać się siekając je nożem, wtedy jest najlepsze.
Ja zawsze wykorzystuje do tego ala termomix, możesz też użyć blendera lub malaksera.
Wsypuję mąkę, dodaję żółtka i oliwę, dopiero cienkim strumieniem wlewam wrzątek, urządzenie cały czas sieka, w momencie kiedy robią mi się już duże grudki ciasta, przestaje dodawać wrzątek, wyjmuje ciasto i zagniatam w jedną kulkę.
Kolejna ważna wskazówka, to ciasto po zalepieniu na pierogi nigdy nie wałkujemy od razu!
Ciasto owijamy folią i odstawiamy na 25 -35 minut, gluten musi mieć czas stworzyć wiązania glutenowe w cieście.
Dzięki temu Twoje ciasto będzie zawsze mięciutkie i elastyczne, idealne.

Oczywiście ciasto możesz również wykonać ręcznie, na stolnicy - wtedy ciasto siekamy i zagniatamy nożem, tak robiła całe życie moja babcia, jej mama, jej córka - czyli moja mama i ja dopóki nie kupiłam kilka lat temu urządzenia ;-)

Formujemy pierogi, zawsze okrywamy ściereczką, wrzucamy na wrzątek, woda minimalny gaz, jak wypłyną gotujemy 2- 3 minuty.

Pierogi możesz podać z wody z palonym masłem, lub podsmażyć na maśle.

Ja proponuję podsmażyć na maśle, na masło wrzucić potem wyparzone pokrojone pomarańcze i dodać 2 łyżki miodu, poczekać aż całość zacznie się karmelizować, polać pierogi. 








 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI