sierpnia 22, 2020

Mini bakłażany w maślano-migdałowym sosie z pesto!




Mini bakłażany w maślano-migdałowym sosie z pesto!
Jakiś czas temu kupiłam mini bakłażany, trochę bez żadnego pomysłu co z nich zrobię, ale miałam silną potrzebę ich sfotografowania, co też uczyniłam ;-) ale oczywiście coś z tych bakłażanów musiałam zrobić. Nie miałam jakoś weny na żadne ambitne dania, które przygotowuje się kilka godzin, upał zdecydowanie zniechęca do taki rozterek w kuchni.
Postawiłam na prostotę, która zachwyciła! Przepyszne malutkie bakłażany w tym sosie to jest sztosik!
Polecam!





SKŁADNIKI:

- 15 sztuk małych bakłażanów
- 4 ząbki czosnku
- 1/2 kostki masła
- 2 łyżki oleju
- garść nerkowców
- natka pietruszki
- sól himalajska
- kumin
- chilli
- bazylia
- płatki migdałów


WYKONANIE:

Małe bakłażany, kroimy na pól, solimy i odstawiamy na 30 minut.
Bakłażany myjemy pod bieżącą wodą, usuwamy zielone części.
Na maśle i oleju, dusimy wraz z czosnkiem, kuminem i chilli bakłażany aż będą mięciutkie.
Na suchej patelni upraż osobno orzechy i płatki migdałowe.
W moździerzu utrzyj nerkowce, natkę, oliwę z oliwek wraz z 1 małym ząbkiem czosnku i solą.

Bakłażany przełóż na półmisek wraz z sosem.
Polej pesto z moździerza.
Posyp uprażonymi płatkami migdałowymi.

Pyszne!




 

1 komentarz:

  1. Moje mini rosną na krzaczku w szklarni. Powinnam napisać rosły. Smakowały wspaniale. Ja już od jakiegoś czasu nie solę bakłażanów przed przyrządzaniem. Współczesne bakłażany nie mają goryczki. pozdrawiam Anna

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI