lutego 02, 2019

Kruche ciasto z budyniem, porzeczkami i migdałową bezą z kruszonką.


 



Chodziło za mną to ciasto, oj chodziło w minioną sobotę byliśmy na fajnej imprezie, na której zjadłam trzy kawałki pysznych ciast. Między innymi jednym z nich było ciasto z porzeczkami. Pomyślałam sobie, że muszę w domu zrobić jakieś ciasto z tymi owocami. W lato robiłam z Lubym dżem z czarnej porzeczki okazał się strzałem w dzisiątkę!
To ciasto jest bardzo proste i nie wymaga zbyt dużych umiejętności, lubię je po jest to połączenia słodkiego i kwaśnego, chrupiącej bezy z migdałami i kruszonką z migdałów. 
Polecam do zimowej kawki!






PRZEPIS NA CIASTO Z PORZECZKAMI I BEZĄ MIGDAŁOWĄ

przepis na dużą torownicę



CIASTO KRUCHE

Wskazówki dot. ciasta kruchego:
- zagniataj najszybciej, jak się da, nie ogrzewaj ciasta
- nigdy nie zamieniaj masła na margarynę bo inaczej kruche Ci nie wyjdzie
- po jaja sięgaj prosto z lodówki
- masło zawsze musi być mocno schłodzone i prosto z lodówki


- 125 g masła 
- 250 -270 g mąki pszennej typ 450 lub 500
- 5 żółtek
- szczypta soli
- 3 łyżki cukru pudru


w/w zagniatamy, owijamy folią i wstawiamy do lodówki na kwadrans



BEZA migdałowa:

- 5 białek
- 7 łyżek czubatych cukru pudru
- szklanka zmiksowanych na proszek migdałów
- szczypta soli

Białka ubij w misie robota na sztywno, dodaj cukier i ubijaj ciągle, dodaj mąkę z migdałów, wymieszaj łopatką i gotowe.




Masa budyniowa:

- 1 opakowanie proszku budyniowego o smaku waniliowym lub śmietankowym 
(ja użyłam o smaku krówki bo innego nie miałam ;-) i dodałam kieliszek adwokata, to taki mój trik na zmianę smaku w razie gdybyście też nie mieli )

- 80 g masła
- 2 całe jajka
- łyżka mąki pszennej
- łyżeczka mąki ziemniaczanej
- 500 ml mleka

Do rondelka wlej około 350 ml mleka.
Resztę mleka w osobnym kubku lub misce (będzie wygodniej!) wymieszaj z proszkiem budyniowym, mąką pszenną, ziemniaczaną i jajkami.
Nastaw na ogień rondelek z mlekiem dodaj masło i wlej masę, od tej pory ciągle mieszaj masę tzw. rózgą -trzepaczką. Masa wraz ze stopniem gotowania się będzie gęstnieć, dzięki ciągłemu mieszaniu nie zrobią się żadne grudki. Masa jest kremowa i gęsta. 




Tortownicę wysmaruj masłem, wylep dno ciastem wyjętym bezpośrednio z lodówki.
Wyłóż gorący krem budyniowy.
Na krem budyniowy wykładamy dżem porzeczkowy u mnie dwa standardowe słoiki. 
Jeśli masz świeże lub mrożone porzeczki, możesz ich użyć. 
W zastępstwie porzeczki możesz użyć wiśni lub jagód!

Na dżem wykładamy bezę.

Ciasto wstawiamy do nagrzanego piekarnika na 170 stopni C.
Czas pieczenia nastawiamy na 1 godzinę. Po upływie 10 minut ostrożnie na bezę wysypujemy kruszonkę.



Kruszonka z migdałów:

- 3/4 szklanki migdałów
- 2 duże łyżki masła
- łyżka mąki

Migdały zblenduj, wymieszaj z masłem i mąką. 

Ciasto kroimy dopiero, jak całkowicie wystygnie. Teraz zimą wystarczy, że wystawisz je na balkon na godzinę i gotowe ;-)

Smacznego!


2 komentarze:

  1. O ranny... jak ono cudownie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo coś dla mnie:-) mam pół zamrażarki porzeczek wreszcie się przydadzą:-)

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI