sierpnia 22, 2017

Domowy pasztet drobiowy z wiśniami!



DOMOWY PASZTET DROBIOWY Z SUSZONYMI WIŚNIAMI!

Robicie w domu pasztet? Ja przyznaję się bez bicia, że dość rzadko. Zazwyczaj wtedy, kiedy gotuję rosół i po prostu, wykorzystuję mięso z zupy. Tak też było im tym razem,  w niedzielę robiłam rosół na wiejskiej kurze i kaczce, z rosołu wyjęłam mięso i postanowiłam przygotować drobiowy pasztet. Bardzo lubię domowy pasztet, jest bez porównania lepszy od tego ze sklepu. Pasztet robiłam już na bardzo wiele sposobów, zazwyczaj zależy to od tego co po prostu mam w domu, bądź w lodówce. Tym razem (bo taki lubię najbardziej) postanowiłam zrobić pasztet z suszonymi wiśniami, lubię połączenie mięsa ze słodką nutą jak np. borówka, żurawina czy wiśnia. 
Sprawdźcie jak ja robię taki domowy pasztet!





SKŁADNIKI:


- 1 ugotowany korpus z wiejskiej kury, wraz z dwoma skrzydełkami, i szyjką
- 1 ugotowane udko kaczki 
- 1 ugotowana pierś kaczki
- 2 ugotowane marchewki
- 1 ugotowana pietruszka
- 1 sucha bułka namoczona w bulionie mięsnym
- 2 łyżki bułki tartej
- 3 jajka wiejskie
- sól, pieprz
- 5 łyżek suszonych wiśni (może też być żurawina)

W/w składniki oprócz białek z jajek i wiśni, zmiksuj blenderem na gładka masę.
Białka ubij na sztywno i dodaj z wiśniami do masy, wymieszaj łyżką.
Blaszkę tzw. keksówkę ( ja piekę w takiej formie ale porcelanowej), wysmaruj olejem i obsyp bułką tartą bądź kaszą kuskus, wyłóż masę , wierzch posmaruj olejem, włóż do piekarnika. 
Pieczemy 1 godzinę w temp. 190 stopni C, na złoty kolor.
Pasztet studzimy całkowicie i dopiero kroimy. 

Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI