lipca 13, 2017

MÓJ PRZEPIS NA CHŁODNIK Z WIŚNIĄ I SEREM BAŁKAŃSKIM



Lato w lipcu kapryśne, raz słońce i upał, raz deszcz i zimno. Takie jest nasze polskie lato! I można je kochać lub nie! Ja zdecydowanie je kocham! Za każdy dzień, bez względu na pogodę. Przyczyna? Prosta! Ja kocham polskie lato na talerzu, i nie ma takiej niepogody, której nie mogłabym sobie wynagrodzić pysznym posiłkiem. Lato to pełnia aromatów, tętniące życiem kolory, smaki, których się nie zapomina, które wspomina się potem długimi latami. Ja tak mam chyba od dziecka już! To właśnie z latem kojarzy mi się smakowanie owoców prosto z krzaka, najadanie się truskawkami aż rozboli brzuch, zrywanie groszku w ogródku mamy, łuskanie bobu z babcią na ławce, młoda botwinka w czerwonym barszczu babci, którego nikt nie potrafi zrobić, tak jak ona! Lato to radosne dzieciństwo, rower, zabawa w chowanego i rozbite kolana! Tak! Ja kocham ten czas!
Mam nadzieję, że Wy też ;-)
Dzisiaj moje autorskie i popisowe danie, na gorące dni, a fala upałów ma dotrzeć do Nas we wtorek, tak więc sprawdź stan lodówki i spiżarnię, bo szykujemy pyszny chłodnik! 




PRZEPIS NA BURACZKOWY CHŁODNIK Z WIŚNIĄ I SEREM BAŁKAŃSKIM

Czasami wystarczy się odważyć i spróbować nowego smaku aby powiedzieć: O mamunci jakie to dobre! Tak było z tym chłodnikiem, nigdy wcześniej nie wpadłam na dodatek soczystej, kwaskowatej wiśni do chłodnika, ani też nie pomyślałam o kalarepie. A tu proszę, jednak warto mieć zawszę głowę otwartą na nowe pomysły!


SKŁADNIKI:

- 100 ml Barszcz Koncentrat Krakus
- 1/3 szklanki wydrylowanych soczystych wiśni
- 250 ml jogurtu greckiego 10% tłuszczu
- 100 ml śmietany 12% tłuszczu
- 250 ml mleka 3,2% tłuszczu
- 1 spora szalotka
- 1/2 młodej kalarepy
- 100 g sera bałkańskiego + 1 łyżka do dekoracji
- 3 młode dymki
- 1 młody długi ogórek
- pieprz
- kilka kropel z cytryny


WYKONANIE:

- jogurt, śmietanę, mleko i koncentrat barszcz - Krakus, wymieszaj ze sobą, przelej do misy blendera, dodaj obraną szalotkę, sok z cytryny, pieprz, kalarepę i ser bałkański, całość zmiksuj na bardzo gładką masę
- ogórka zielonego za pomocą nożyka, tniemy na "makaron"
- dymkę kroimy dość drobno w ukośne prążki
- do miseczek przelej masę i wstaw na godzinę do lodówki
- po tym czasie na wierzchu poukładaj posiekaną dymkę, pokruszony ser bałkański, makaron z ogórka i wiśnie wraz z sokiem.
- chłodnik jak sama nazwa wskazuje, podajemy schłodzony, wtedy smakuje najlepiej, a jak jeszcze słońce świeci to już w ogóle jest bajka!

Smacznego!


Przepis zgłaszam do konkursu z marką Krakus!

Mój przepis na chłodnik!

#krakus
#chlodnik
#sprytnieizdrowo

Smacznego!



1 komentarz:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI