JAK ZROBIĆ ZDJĘCIE DO KONKURSU?
Dzisiaj temat, który niektórych rozpala do czerwoności. Mianowicie, jak to się dzieję, że bardzo często te same blogi wygrywają w konkursach? Część osób, czytając komentarze na Facebookach wyczuwa spisek i uważa to za podejrzane. No bo jak to możliwe, że co konkurs pojawiają się te same nazwiska? Kochani moi w ŻADNYM konkursie nie ma spisków, ani układów, tylko zdrowa rywalizacja. Czasami możemy z jakichś powodów nie zgadzać się z wynikami jury, ale to zupełnie inna kwestia. Ważne abyście odpowiedzieli sobie na pytanie: Jak zrobić zdjęcie, które zostanie zauważone, które przyciągnie uwagę, które jest inne od wszystkich, które przede wszystkim zachęca do kupna produktu, na którym nasze danie i produkt wyglądają tak, że mamy ochotę od razu je spałaszować? Wiecie jak? Jak, nie, to zaraz Wam napisze wszytko co wiem w tym temacie!
Jeśli śledzicie mój blog, to doskonale wiecie, że często walczę jak na prawdziwą Lwicę przystało, w każdym konkursie kulinarnym, i nie ma co ukrywać, że z pozytywnym skutkiem. Ale moi Kochani nie zawsze tak było. W pierwszym roku blogowania może wygrałam jakieś trzy konkursy, potem z każdym rokiem było już tylko lepiej. Pamiętam jak ślęczałam nad monitorem i zastanawiałam się dlaczego po raz kolejny wygrywa dana osoba.
Odpowiedź była bardzo prosta:
BYŁA LEPSZA ODE MNIE.
Potem za cel obiełam sobie, że mimo porażek będę walczyć w każdym konkursie i doskonalić się co raz bardziej w fotografowaniu żywności, bo zazwyczaj to jest brane pod uwagę, jak i dążyć do tego aby mój pomysł na dany posiłek, był po prostu taki, abym go chciała od razu zjeść, od razu skonsumować, aby był intrygujący i ciekawy, ale zarówno prosty w wykonaniu dla większości osób.
Proste? Oczywiście że nie. Ale do zrobienia!
O każdym konkursie kulinarnym warto pomyśleć z drugiej strony, tj. od strony organizatora. Zadajcie sobie pytanie, gdybyście to Wy mieli firmę produkującą np. czekoladę i organizujecie konkurs to jaki przepis i jaka fotografia miała by szansę go wygrać?
Najważniejsze zasady przy stylizacji fotografii z lokowaniem produktu
1. POKAŻ PRODUKT
No niby takie banalne, ale jednak bardzo często niektórzy robią fotografie, na których logo producenta nie jest wyraźne, jest na drugim, albo o zgrozo trzecim planie, totalnie rozmyte i niewyraźne. Produkt na fotografii wygląda, bardziej tak jakby go chciano ukryć, a nie dumnie pokazać. Czy aby na pewno tak chcielibyście aby ktoś polecił Waszą firmę, nad którą pracowaliście długie lata?
2. NAWIĄŻ TEMATYKĄ DO PRODUKTU
Za każdym razem gdy na fotografii chcemy zaprezentować dany produkt, powinniśmy się zastanowić z czym nam się kojarzy, jak najchętniej byśmy go skonsumowali. Na przykładzie prezentowanych zdjęć, pokażę Wam mój tok myślenia. Kawa kojarzy mi się z aromatycznym porankiem, najlepiej aby była podana ciepła, w pięknej filiżance bądź szklance, najchętniej wypiłabym ją jeszcze lekko zaspana i aby podał mi ją ktoś do łóżka. Pamiętajcie, że lokowanie produktu to nic innego jak reklama. A reklama to sprzedaż marzeń!
Stąd mój pomysł na ten przepis i na taką anie inną stylizację kawy.
Po zamieszczeniu tych zdjęć dostałam od wielu dziewczyn duże gratulacje i stwierdziły, że w gruncie rzeczy to nie biorą udziału już w konkursie bo wiedzą, że ta fotka wygra. I chociaż nie wygrała, to została zauważona i dostała wyróżnienie, za co ogromnie dziękuję.
Pamiętaj aby twoja fotografia była klimatyczna, była związana z tematyką produktu!
3. NUDA NIGDY!
Żaden nudny i przewidywalny przepis nie ma szans na zauważenie. I tu po raz kolejny być może jako wieloletni sprzedawca i menager, pamiętaj "sprzedajesz" coś wyjątkowego, coś czego jeszcze nie miałeś u siebie w domu (nie jadłeś). Czasami prosty, bardzo prosty ale ciekawy np. w formie przepis ma szansę na wygraną, niż przepis z dwudziestoma składnikami i trzema godzinami stania w kuchni.
Przepis nie może być nudny, ale nie może Nas przytłaczać sposobem wykonania. To produkt, który lokujemy ma grać pierwsze skrzypce!
4. ZDJĘCIE
Zazwyczaj po zapoznaniu się z regulaminem konkursu, dowiadujemy się, że jakość, pomysłowość i oryginalność fotografii będzie czynnikiem decydującym.
Przyłóż się do zrobienia zdjęć.
Zrób wszystko aby było ostre, kolory oddające rzeczywistość.
Stylizacja ciekawa, inna niż już zamieszczone w konkursie.
Zdjęcie musi być wyróżniające się na tle pozostałych
Nie potrafisz robić zdjęć przy sztucznym świetle, to nie rób ich do konkursu.
Pamiętaj, że kolory i miękkie delikatne światło uzyskasz w godzinach od 9:00 do 11:00, zaplanuj na ten czas wykonanie zdjęć.
Skoncentruj się na tematyce, dobierz odpowiednie propsy, zaplanuj warstwy na fotografii.
I najważniejsze nie traktuj jedzenia, jako zdjęcie sztucznej natury. Przecież mamy mieć ochotę zjeść to co na zdjęciu
5. PLAN DZIAŁANIA
Podejdź do tego jak do ważnego zadania. Zaplanuj wcześniej przepis jaki chcesz zrobić.
Przeanalizuj czy zdobędziesz wszystkie składniki.
Zastanów się jak je wyeksponujesz.
Co będzie przewodnim smakiem.
Jak w tym daniu będzie widoczny produkt, który polecasz. Będzie dodatkiem? Czy będzie najważniejszy w tym przepisie?
Zaplanuj kiedy zrobisz zdjęcia, czy w tym czasie, jeśli robisz zdjęcia przy naturalnym świetle, będzie pogoda? Czy deszcz i szarówka,a ty planujesz białe tło?
Zastanów się nad stylizacją, powinnaś ją mieć już w głowie. Nie ma po co kombinować na ostatnią chwilę.
Wykonane zdjęcia poddaj ocenie, zapytaj męża, czy siostrę, przyjaciółkę co szczerze o nich myśli? Co Ty o nich myślisz? Nie do końca to ten efekt, o którym myślałaś? To nie dodawaj ich i nie marnuj swojej szansy!
To moje złote zasady, którymi kieruję się podczas wykonywania fotografii do konkursów. Masz swoje sprawdzone patenty, które działają? Podziel się nimi!
Życzę WAM aby ten Nowy Rok, był dla Was rokiem sukcesów i wygranych! Mam nadzieję, że chociaż odrobinę Wam pomogłam. Że te kilka porad spowoduje, że sami będzie widzieć progres w Waszych fotograficznych i kulinarnych poczynaniach.
Pozdrawiam cieplutko!
Dajcie znać w komentarz co sądzicie ;-)))
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.