października 23, 2015

Rogaliki drożdżowe z nadzieniem z dyni i masła orzechowego.




Drożdżowe rogaliki z dynią o nadzieniu orzechowo - dyniowym






Drożdżowe, dyniowe rogaliki z nadzieniem orzechowo-dyniowym! Pysznie!





Kochani, jestem przeszczęśliwa. Wymyśliłam sobie rogaliki takie puchate i puszyste z ciasta drożdżowego z dodatkiem puree z dyni pieczonej, z nadzieniem z dyni masła orzechowego. Wyszło tak pysznie, tak jak chciałam ;-). 
Ciasto drożdżowe z dodatkiem dyni miało obłędny kolor, widzieliście zresztą już je na fanpage smykwkuchni. Piękny słoneczny, pomarańczowy kolor. Nadzienie z pieczonej dyni, masła, i masła orzechowego, było strzałem w dziesiątkę. 
Polecam na jesienne poranki. Dobry humor gwarantowany!

Dzień dobry!






SKŁADNIKI NA CIASTO DROŻDŻOWE NA ROGALIKI DYNIOWE:

- 1 kg mąki pszennej tortowej
- 4 żółtka
- 3 białka
- szklanka cukru
- 1/2 szklanki mleka
- kostka masła
- 1/2 szklanki puree z dyni green
- 1/2 łyżeczki cynamonu
- paczka drożdży świeżych
- 2 łyżki miodu







wykonanie:

- mąkę wysyp do miski

- zrób dołeczek, pokrusz do niego drożdże, dodaj 2 łyżki cukru i ciepłe mleko, wymieszaj z częścią mąki na gęstą papkę, pozostaw na 20 minut, rozczyn w tym czasie podwoi objętość

- mleko rozpuść w rondelku, dodaj do niego puree z dyni, miód i dokładnie wymieszaj, trzepaczką

- jajka roztrzep trzepaczką

- zacznij zagniatać ciasto, dodając, resztę mleka, jajka, cukier i masę z masłem

- ciasto drożdżowe musi być wyrabiane energicznie, tak wiem ręce trochę bolą, ale inaczej nie będzie puszyste, wyrabiamy ciasto długo, tzn. nie mniej niż 20 minut. Ćwiczymy bicepsy ;-)

- odstawiamy w ciepłe miejsca ja zawsze, stawiam na kocu, i zawsze w miejscu gdzie nikt nie chodzi, nie ma przeciągów itd. Ma sobie spokojnie rosnąć przez 40 minut. 





NADZIENIE DYNIOWO - ORZECHOWE DO ROGALIKÓW DROŻDŻOWYCH:

-  4 czubate łyżki puree z pieczonej dyni Green
- 2 łyżki masła roztopionego gorącego
- 1/3 łyżeczki cynamonu
- 1 łyżka miodu
- 4 łyżki masła orzechowego, ja użyłam marki Primavika masło orzechowe bez konserwantów i ulepszaczy jest idealne, są w nim zmielone orzechy wyczuwalne w smaku i tylko takie prawdziwe się nadaje
- 2 łyżki brązowego cukru

Wszystko za pomocą trzepaczki mieszamy z gorącym masłem, na gładką masę.








Ciasto dzielimy na 3 części, z każdej robimy okrągły blat, smarujemy masą orzechowo-dyniową.
i kroimy na ósemki, rolujemy w rogaliki. Układamy na blaszce. Smarujemy roztrzepanym jajkiem.
Odstawiamy na 15 minut.

Wstawiamy do pieca. 165 stopni 25-30 minut. 






Smacznego Kochani!

Mam nadzieję, że przepis przypadł Wam do gustu!

Pozdrawiam i zapraszam na Instagrama Smyk_W_kuchni lub #smykwkuchni

Facebook SmykWKuchni







5 komentarzy:

  1. Robię czasem podobne rogaliki ale z samym masłem orzechowym lub marmoladą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniaam! Aż ślinka cieknie! Koniecznie muszę wypróbować ten przepis! ;)
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://karolinakuchmaci.blogspot.com/
    PS:Obserwuję i liczę na rewanż

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI