października 29, 2014

Jaglane ciasto z żurawiną! Na drugie śniadanie!/ CRANBERRY CAKE








Szukacie zdrowego pomysłu na drugie śniadanie? Tadammm ;-)
Przepyszne ciasto jaglane z dużą ilością świeżych żurawin, rozgrzewających przypraw i polskich= najlepszych malinówek! Super pomysł na drugie śniadanie, możecie zapakować w lunchbox i wsiąść ze sobą do pracy czy szkoły, bądź też podać domownikom z filiżanką gorącego kakao czy też kawy!

Smacznie, zdrowo i pięknie!

DZIEŃ DOBRY!







SKŁADNIKI:

- 2 szklanki suchej kaszy jaglanej
- 4 jabłka malinówki
- przyprawy: cynamon, kardamon, wanilia, odrobina chili
- 4 łyżki miodu lipowego
- 2 szklanki mleka
- 2 łyżki masła
- szklanka żurawin
- 150 ml jogurtu greckiego
- 4 jajka




Wykonanie:

- jabłka obierz ze skórki i zetrzyj na tarce
- żółtka oddziel od białek
- żółtka utrzyj na puch mikserem, dodaj miód i przyprawy
- do dużej miski wsyp kaszę, dodaj gorące mleko i starte na tarce jabłka, żurawinę; dokładnie wymieszaj
- dodaj masę z żółtek i jogurt grecki
- białka ubij na sztywną pianę mikserem na wysokich obrotach
- wymieszaj wszystkie składniki (w tym masło), masa będzie rzadka i taka ma być kasza napęcznienie i zwiąże ciasto w piekarniku
- blaszki wyłóż papierem do pieczenia, wylej masę
- piecz 45-50 minut na złoty kolor w nagrzanym piekarniku 180 stopni C.





SMACZNEGO!


Przepis bierze udział w akcji Moje wypieki i desery na każdą okazję



Moje wypieki i desery na każdą okazję

9 komentarzy:

  1. Smacznie wygląda, muszę spróbować ! ; )

    bajeerancko.blogspot.com - Każda obserwacja to wielka motywacja ! ; D

    OdpowiedzUsuń
  2. nigdy nie jadłam ciasta z kaszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. to zdecydowanie propozycja dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszności!! Pozdrawiam i zapraszam do Nas!

    OdpowiedzUsuń
  5. Na ciasto z żurawiną mnie namawiać nie trzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pani!!! Gdzie do cholery dajemy 2 łyżki masła?? W jakiej średnicy formie pieczemy?? W jakiej temperaturze pieczemy to ciasto??? Opis niekompletny. Pozdrawiam :-P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miły czytelniku wystarczy wczytać się w treść. "wymieszaj wszystkie składniki" - więc także masło, ale dodałam dodatkowo, ab nie było wątpliwości.
      Temp. pieczenia dodałam - moje przeoczenie.
      Blaszka jest widoczna na zdjęciu to standardowa keksówka.
      pozdrawiamy ciepło i życzymy mniej nerwów i mniej wulgaryzmów.
      Pięknego dnia!

      Usuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI