września 11, 2014

Hummus z olejem sezamowym/ Hummus zatar halabi/ Hummus 7 ziół


Dzisiaj pokaże Wam jak przygotowuję hummus, bardzo znaną i popularną na bliskim wschodzie pastę. Tradycyjny hummus powinno przygotowywać się z ciecierzycy, pasty sezamowej, czosnku, soku z cytryny i np. dodatku ziół. 
Ostatnio miałam okazję próbować arabskiego hummusu i jak dla mnie był za kwaśny. Ja swój przygotowuję dość intuicyjnie tak aby smaki były zrównoważone, a konsystencja idealnie gładka.

Podaje Wam 3 moje ulubione przepisy na hummus mojej "roboty", idealny!



HUMMUS Z OLEJEM SEZAMOWYM:

- puszka cieciorki
- 15 kropli oleju sezamowego
- łyżka sezamu
- sól
- 2 łyżki jogurtu naturalnego
- sok z cytryny
- pieprz

Olej sezamowy zmiksuj z ziarnami sezamu, na gładką masę, dodaj cieciorkę i jogurt. Za pomocą blendera doprowadź do idealnie gładkiej konsystencji. 


HUMMUS ZATAR HALABI:

- 1/2 puszki cieciorki
- 1/2 puszki fasoli jaś
- 2 łyżki ziaren sezamu
- łyżka przyprawy zatar halabi
- 1/2 ząbku czosnku
- sok z cytryny
- sól
- kmin rzymski
- łyżka jogurtu naturalnego gęstego

Wszystko miksujemy na gładką masę.


HUMMUS 7 ZIÓŁ:

- puszka cieciorki
- 1/3 puszki soczewicy
- łyżeczka arabskiej przyprawy siedem ziół
- 10 kropli oleju sezamowego
- łyżka ziaren sezamu
- łyżeczka pasty z trawy cytrynowej
- łyżka śmietany lub jogurtu
- sól, pieprz

Wszystko miksujemy na gładką masę, spożywamy po schłodzeniu w lodówce przez około godzinę.
Skład przyprawy 7 ziół: kolendra, cynamon, imbir, pieprz biały, liść laurowy, gałka muszkatołowa, kmin

Pyszne!



3 komentarze:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI