stycznia 15, 2014

Babka dyniowa z bekonem! Przepyszna

Dzisiaj Kochani zapraszam Was na babkę dyniową, wyszła mi bardzo bardzo smaczna. Druga połówka stwierdziła, że jest to jedna z lepszych potraw jaką jadł. Warto spróbować. Polecam!







składniki:

- 1/2 mniejszej dyni
- 3 łyżki bułki tartej
- 2 łyżki mąki
- 2 plastry żółtego sera (delikatnego)
- 15 dag kiełbasy krakowskiej
- 1 jajo
- łyżka serka mascarpone
- 100ml śmietanki
- świeży imbir
- 4 ząbki czosnku
- 1/ 2 cebuli
- 15 cieniutkich plasterków boczku surowego wędzonego
- 1/4 kostki masła
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- świeży rozmaryn, koniecznie!


W gorącym garnku, rozpuszczamy masło i oliwę (najlepsza będzie hiszpańska), podsmażamy czosnek i cebulę, dodajemy pokrojony imbir i dynię, dusimy około 5-6 minut, podlewamy 120 ml wody. Dusimy aż dynia będzie miękka. Odparowywujemy, podlewamy śmietanką i dodajemy serek Mascarpone, mieszamy czekamy aż masa zgęstnieje. Zdejmujemy z ognia. Przekładamy masę do miski, za pomocą blendera miksujemy na gładką masę. Dodajemy jajo, bułkę tartą, mąkę kiełbasę (pokrojoną w drobną kosteczkę) i ser (w kosteczkę pokrojony). Mieszamy wszystko. Masa zdecydowanie zgęstnieje. Ale nie może być bardzo gęsta bo babka wtedy będzie twarda po upieczeniu, a ma mieć konsystencję kremową.



Naczynie do zapiekania smarujemy oliwą z oliwek, układamy plastry boczku, całą powierzchnię wykładamy plastrami tak aby, cała baka, z góry, z dołu, i po bokach,w trakcie pieczenia, była obłożona boczkiem. Na wierch babki, pod plastry boczku układamy świeży rozmaryn. Pieczemy 45 minut w temp. 200 stopni.  


Smacznego!!

6 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł! Ostatnio robiłam babkę ziemniaczaną, może i dyniowa mi zasmakuje? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja spróbuję, u mnie dyń pod dostatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja spróbuję, u mnie dyń pod dostatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To ja spróbuję, u mnie dyń pod dostatkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj jaka cudowna ta babka! I ten bekon... kocha mój tata ;)
    www.brulionspadochroniarza.pl

    OdpowiedzUsuń

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI