listopada 30, 2017

MAKOWIEC JESZCZE WCIĄŻ MŁODEJ GOSPODYNI, CHYBA ;-)))



MAKOWIEC JESZCZE WCIĄŻ MŁODEJ GOSPODYNI, CHYBA ;-)))

Dzisiaj mam dla Was przepyszny przepis na makowiec, szczerze powiedziawszy, to chyba nigdy sama w domu nie robiłam makowca, zawsze albo piekłam go z mamą na Święta, albo pomagałam mojemu Lubemu, który to jest mistrzem ciasta drożdżowego. Skutecznie zniechęcało mnie też wiele pracy przy tym cieście, ale pomysł na TEGO makowca, pojawił mi się w głowie, czytając o konkursie #olejkonwenanse. I tak zrobiłam dosłownie! Darowałam sobie wszystkie rady "starszyzny" w domu i postanowiłam zrobić makowiec po nowemu, po młodemu, rzec bym mogła ;-)))
Makowiec dla każdej młodej gospodyni, z bardzo dużą ilością dodatków w masie, bo właśnie taki mi się marzył z liofilizowaną żurawiną, orzechami włoskimi, nerkowca, migdałami, skórka pomarańczową i masłem orzechowym, i taki gdzie nie ma mowy o żadnym kręceniu maku!
To jedziemy z tym tematem, bo ciasto wyszło mi fenomenalnie i teraz to mogę wystawić język tym co niby wiedzą lepiej ;-)



PRZEPIS NA MAKOWIEC NA ŚWIĘTA


MASA MAKOWA:

- 300 g maku niebieskiego
- 1/3 szklanka posiekanych migdałów bez skórki
- 1/3 szklanki posiekanych orzechów nerkowca
- 1/3 szklanki skórki pomarańczowej
- 1/3 szklanki oleju Wielkopolskiego
- 3/4 szklanki liofilizowanej żurawiny
- 6 łyżek masła orzechowego z orzechów laskowych
- 1/3 szklanki miodu
- 1/3 szklanki cukru
- 2 łyżki nasion chia

Mak gotujemy przez 12 minut, odcedzamy na sitku, dodajemy pozostałe składniki i odstawiamy na 1 godzinę.



CIASTO DROŻDŻOWE NA MAKOWCA:

( z podanych składników otrzymasz 3 duże makowce, na jedną standardową blachę)

- 500 g mąki pszennej tortowej
- 1/2 paczki drożdży świeżych
- 1/2 szklanki mleka
- 1/2 kostki masła
- 1/2 szklanki cukru pudru
- 2 duże jajka ekologiczne




Mąkę przesiej przez sitko, zrób wgłębienie.
Podgrzej mleko, powinno być letnie, a nie gorące, dodaj do niego drożdże i 2 łyzki cukru, wymieszaj i wlej w głębienie w mące. Łyżką zagarnij trochę mąkę i wymieszaj, tak powstaje zaczyn na ciasto. Odstawimy miskę na 20 minut.
W tym czasie jajka ucieramy na puch z cukrem.
Po tym czasie zaczynamy zagniatać ciasto, dodajemy jajka z cukrem, resztę mleka i zagniatamy ciasto energicznie. Dodajemy roztopiony tłuszcz. Ciasto wyrabiamy około 15-20 minut.
Odstawiamy na godzinę aż wyrośnie.
Ciasto dzielimy na 3 części.
Każdy blat wałkujemy na prostokąt, nakładamy masę i rolujemy rolki, końce zlepiamy.
Każdą rolkę umieszczamy w papierze do pieczenia (zawijamy jak cukierka) pozostawiając luzu na 2-3 palce.
Makowce układamy na blaszce obok siebie. Czekamy 15 minut i wstawiamy do piekarnika.
Pieczemy godzinę. Temp. 160- 170 stopni C.
Grzanie dół.
Makowce studzimy i posypujemy cukrem pudrem bądź polewamy czekoladą, jak kto woli.
Są przepyszne i obłędne w smaku!


Także #OlejKonwenanse i działaj w kuchni, tak jak dyktuje Ci to serce!





PRZEPIS zgłaszam do konkursu i walczę o moje już sześcioletnie marzenie! Heheheh, może i wy spróbujecie?



#OlejWielkopolski



#OLEJKONWENANSE z Olejem Wielkopolskim





6 komentarzy:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI