października 04, 2017

Risotto z borowikami i ziołami!



Risotto z borowikami i ziołami!

Pyszne i bardzo proste risotto z grzybami. Ta jesień obfituje w grzyby, ostatnie dni spędziłam na wsi i miałam okazję pochodzić po lesie i pozbierać grzyby. Uwielbiam spędzać w ten sposób czas wolny, i tym samym wzbogacać swoją spiżarkę. Jeśli tylko macie możliwość iść na grzyby to koniecznie skorzystajcie!
Risotto z borowikami, to jedno z moich ulubionych jesiennych dań. Dlaczego? Bo jest banalnie proste, a smakuje, jak z najlepszej restauracji. Potrzebujesz kilku prostych składników, garść informacji i idealny obiad, za raz będzie na stole. 




SKŁADNIKI:


- 200 g ryżu arborio (ryż do risotto)
- 4 łyżki oliwy z oliwek dobrej jakości
- 2 ząbki polskiego czosnku
- 2 -3 duże kapelusze borowików
- 5 gałązek cząbru
-1 gałązka rozmarynu
- 1 plaster dobrej jakości sera podpuszczkowego ( ja użyłam dość łagodnego w smaku sera francuskiego), możesz też pominąć ten składnik
- 1/2 szklanki mleka krowiego
- woda
- sól himalajska

Na dużej patelni na oliwie podsmaż czosnek, dodaj gałązki ziół i pokrojone w plastry borowiki. Ważne aby grzyby się podsmażały a nie dusiły. Więc smaż je ewentualnie partiami i usmażone odkładaj na talerzyk obok. Jeśli dasz za dużo grzybów na patelnię, zaczną się dusić i cały smak oddawać do sosu, a same będą co raz bardziej "ciapowate" i rozwodnione. A chcemy jak najwięcej smaku zachować w plasterku grzyba. 
Grzyby po usmażeniu zdejmujemy na talerz. Na pozostałą na patelni oliwę dodajemy ryż, sól i 150 ml wody, mieszamy i przykrywamy pokrywką. Co jakiś czas mieszamy, aby nie przypalić. Dodajemy mleko i gotujemy dalej, co chwilę mieszając. 
Jak ryż wchłonie całą wodę dodajemy kolejną partię, aż ryż osiągnie pożądaną przez nas miękkość. Ja nie lubię ryżu al dente, takiego, jaki jedzą Włosi, jest dla mnie zbyt twardy. 
Dla mnie ryż musi być gładki i aksamitny. Pod koniec dodajemy plaster sera, aby zagęścił risotto, świeże listki cząbru, i plastry podsmażonych borowików, całość mieszamy na ogniu przez 1-2 minuty i gotowe!

Przepyszne jedzenie!

Uwielbiam!




5 komentarzy:

Cześć! Dziękuję, za komentarz. Bardzo mi miło, że tutaj zaglądasz.
Pamiętaj, że pozostawiając komentarz wyrażasz zgodę na jego publikację na tej stronie, jak i twojego nicku- użytkownicy z kontem google.

Copyright © 2017 SMYKWKUCHNI